معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین استانی زنگ مهر مطرح کرد:

اهتمام آموزش و پرورش استان در جهت ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی، توسعه رشته های فنی و حرفه ای و توسعه مشارکت ها

مشهد(پانا)- همزمان با فرارسیدن مهرماه و با حضور مسئولین استان و شهر، آیین استانی نواختن زنگ مهر، زنگ ایثار و شهادت و آغاز سال تحصیلی 99-98 به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد مقدس در هنرستان دخترانه لطیفه سلماسی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۵۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام آموزش و پرورش استان در جهت ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی، توسعه رشته های فنی و حرفه ای و توسعه مشارکت ها

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه این اداره کل در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره پنج هزار معلم شهید و 36 هزار دانش آموز شهید سراسر کشور گفت: تقارن قیام امام حسین (ع)، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را به فال نیک می گیریم و سال تحصیلی جدید را با الهام از این مناسبت ها آغاز می کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی سال تحصیلی 99-98 را با حضور یک میلیون و 290 هزار دانش آموز آغاز می کند و این دانش آموزان در 53 هزار کلاس درس زیر نظر بیش از 90 هزار همکار فرهنگی به امر مقدس تعلیم و تربیت مبادرت می ورزند.

صابری تولایی تصریح کرد: سال تحصیلی جدید را در استان خراسان رضوی با شعار "آمیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی" آغاز می نماییم و در جهت تحقق این شعار برنامه ریزی و فعالیت خواهیم کرد و این شعار در راستای عینیت بخشیدن و تحقق شعار رونق تولید همگام خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه افتتاح و بهره برداری از یک هزار و 204 کلاس درس جدید، حذف بخاری های نفتی و برچیدن مدارس خشت و گلی در کلیه مدارس استان را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان در آغاز سال تحصیلی جدید برشمرد.

وی اظهار کرد: بدون شک تحقق عدالت آموزشی و کیفیت بخشی تربیتی و آموزشی جوهره اصلی سند تحول بنیادین است و ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی، توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و توسعه مشارکت ها و افزایش ارتباط بین خانه و مدرسه از سیاست های محوری آموزش و پرورش استان محسوب می شود.

صابری تولایی افزود: رشد جمعیت دانش آموزی در استان خراسان رضوی بیش از چهار درصد بوده و حتما باید به حوزه فضاهای آموزشی توجه ویژه نمود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان گفت: زیر پوشش قرار دادن بیش از 60 هزار دانش آموز اتباع یکی دیگر از اقداماتی است که در جهت تحقق عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان انجام شده است.

قابل ذکر است حسین بزرگی زاده مشاور و بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مراسم گفت: شالوده توسعه و پیشرفت هر ملتی تربیت صحیح انسان های آن جامعه است و کلید رمز و راز این تربیت، مهر است و مهر و مهرورزی اساس تعلیم و تربیت است و بدون مهر تربیت صورت نمی گیرد.

وی افزود: سرچشمه تعلیم و تربیت، مهر و محبت است و امیدواریم تمام آحاد مردم محبت شان را نسبت به دانش آموزان دریغ نکنند و با مهرورزی به دانش آموزان آن ها را در جهت تعلیم و تربیت اصولی هدایت نمایند.

بزرگی زاده تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید مدارس خشت و گلی در سراسر کشور برچیده شد و سیستم گرمایش مدارس نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد و تمامی این اقدامات بدون همت و تلاش خیرین گرامی میسر نمی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار