هزار و 500 مرکز نیکوکاری محله در سراسر کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی و مؤسسات عام المنفعه کمیته امداد امام(ره) از ایجاد هزار و 500 مرکز نیکوکاری محله در سراسر کشور با همکاری هیئت امنا و امام جماعت مساجد و معتمدان محله خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمید نصیری با بیان اینکه یکی از فرازهای چشم انداز امداد امام(ره)، ایجاد شبکه ارتباطی و حمایتی مردمی و کارآمد با عنوان" شبکه نیکوکاری" است، اظهار داشت:بر این اساس ما به دنبال احیاء و ترویج سیره نبوی و علوی در امر رسیدگی به محرومان و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت کارکرد مساجد هستیم.

وی با تاکید بر ارائه خدمات به محرومان در کوچکترین واحد جغرافیایی محله و شناسایی نیازمندان واقعی در این شبکه نیکوکاری،افزود:کوچکترین بافت شبکه نیکوکاری،مرکز نیکوکاری محله است که با توجه به این امر،کمیته امداد امام(ره) در تلاش است کار را به مردم واگذار کند که بر این اساس شعار ما "مردم برای مردم" و این نهاد به عنوان پل ارتباطی میان خیران و محرومان است.

مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از مباحث مورد توجه در ایجاد شبکه نیکوکاری را ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری دانست و یادآور شد:استفاده از ظرفیت تخصصی مردم،حضور مردم و تقویت مسئولیت و همبستگیهای اجتماعی افراد در محله از مباحثی است که در این مرکز دنبال و با همکاری هیئت امنای مساجد، امام جماعت مسجد در جهت ایجاد این مراکز منجر به تقویت کارکرد اجتماعی مساجد می‌شود.

نصیری با بیان اینکه در این مراکز شناسایی محرومان، خیران و جذب کمکهای مردمی و توزیع آن میان نیازمندان، توسط مردم مدیریت می‌شود اظهار داشت: امید است با حضور بیشتر مردم در عرصه خدمت به محرومان توفیقات بیشتری را با همکاری هیئت امنای مساجد،معتمدان محله و ائمه جماعت مساجد داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار