حدود ۵۲۳ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ارومیه (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۲۷ ایستگاه باران سنجی این شرکت در استان گفت: در سال آبی گذشته که روز یکشنبه این هفته پایان یافت، ۵۲۲.۶ میلی‌متر بارش در استان به ثبت رسید.

کد مطلب: ۹۵۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
حدود ۵۲۳ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد

کیومرث دانشجو افزود: سال آبی از اول مهر آغاز شده و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد و گزارش‌های بارش سالانه نیز در این بازه زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در سال آبی گذشته، بارش‌های خوبی را به‌ویژه در بخش بارش‌های بارانی در آذربایجان‌غربی شاهد بودیم و رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال آبی ۹۷ -۹۶ در استان ثبت شد.

وی با اشاره به ثبت ۴۴۷ میلی‌متر بارش در سال آبی ۹۷ -۹۶ در آذربایجان‌غربی بیان کرد: میزان افزایش بارش در سال آبی ۹۸-۹۷ نسبت به سال آبی ۹۷-۹۶، نزدیک به ۷۶ میلی‌متر بود که رقمی مناسب به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: میزان متوسط درازمدت بارش در این استان حدود ۳۶۰ میلی‌متر است که در سال آبی گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی و حدود ۱۶۰ میلی‌متری نسبت به متوسط درازمدت در استان بودیم.

دانشجو گفت: در سال آبی ۹۸ - ۹۷ شاهد بارش یک‌هزار و ۹۷ میلی‌متری در حوضه زاب، ۵۲۲ میلی‌متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۳۶۱ میلی‌متری در حوضه ارس بودیم که حوضه های زاب و دریاچه ارومیه با افزایش نسبت به سال آبی ۹۷-۹۶ مواجه شد.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های پربارش کشور به شمار می رود که در ۲ دهه گذشته میزان بارش در آن به شدت کاهش یافته و موجب کاهش ذخایر آبی استان به ویژه سطح آب دریاچه ارومیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار