اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان برگزار شد

 تهران(پانا) - شهر تاریخی همدان امروز میزبان اجلاس جهانی راه ابریشم و ششمین کنفرانس کمیته ثبت های زنجیره ای یونسکو در مسیر جاده ابریشم بود.

کد مطلب: ۹۵۵۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان برگزار شد

این اجلاس بین المللی که امروز دوشنبه اول مهر ۹۸ در محل استانداری همدان برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، حجت الله ایوبی دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران، سعید شاهرخی استاندار همدان، عباس صوفی شهردار همدان، حاجی بابایی و خجسته نمایندگان مجلس شورای اسلانی، تسوتان تسوتکوفسکی رئیس دفتر منطقه ای یونسکو، فنگ جینگ معاون بخش آسیا و اقیانوسیه میراث جهانی یونسکو از سخنرانان اصلی این اجلاس بودند که هر یک با اشاره به گوشه هایی از اهمیت احیای میراث جاده ابریشم بر ضرورت حمایت از برنامه های یونسکو در این زمینه تاکید کردند.

ایوبی: احیای راه ابریشم یک راه حل جهانی برای دستیابی به آموزه های اخلاق و ادب و هنر این کشورهاست

حجت الله ایوبی دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران در سخنان خود به ادب دوستی مردمان ایران زمین اشاره کرد و گفت: ایرانی حتی دشمن را در مواقع لزوم ستایش میکند. احیای میراث جاده ابریشم تنها زیارت اهل قبور نیست، این مسیر که در گذشته نیز محملی برای تبادل فرهنگی بود امروز میتواند به عنوان یک راه حل جهانی در دنیایی که نیازمند اخلاق و ادب و هنر است، محلی برای شناخت و تبادل دانش و تجربه در بخش فرهنگ و هنر باشد.
فتگ جینگ معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با اشاره به اینکه ایران با داشتن 24 اثر میراث ملی و فرهنگی که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده، شریک بسیار مهمی برای اجرای کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی مصوب سال جهانی 1972 است افزود: ایران استانداردهایی بالایی را برای حفاظت از میراث فرهنگی و مدیریت این میراث ثبت کرده است.

وی افزود: می خواهم از جانب دبیرکل یونسکو از دولت جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کنم چراکه ثبت موفق جهانی جنگل‌های هیرکانی در سال 2018 و به عنوان میراث طبیعی و چشم‌انداز باستانی ساسانی از فارس در سال 2019 انجام شد.

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو: میخواهیم جوامع محلی را در عصر جهانی شدن درکنار هم قرار دهیم

تسوتکفسکی افزود: ترویج تبادلات فرهنگی بین کشورها از دستاوردهای اجلاس جهانی گردشگری است بدین سان خروجی های اصلی این نشستها شامل تقویت گفت و گوی فرهنگی میان ادیان و مفاهمه متقابل در کشورهای در مسیر جاده ابریشم است.

در پایان تفاهم نامه ای میان شهرداری همدان و کمیسیون ملی یونسکو امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار