جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری برگزار شد

شهر ری (پانا) - جلسه ستاد اقامه نماز با حضور مدیریت و اعضاء ستاد آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در سالن جلسات اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۵۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری برگزار شد

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته و تشریح برنامه های فرهنگی- آموزشی ستاد اقامه نماز گفت: همانطور که همه ما می‌دانیم در دین مبین اسلام نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی به‌ شمار می‌رود که به عنوان اولین رکن اسلام قرار گرفته و عامل ارتباط بین خدا و بندگان است.
او افزود: اهمیت این فریضه در دین اسلام به گونه‌ای است که به عنوان ستون دین شناخته می شود بطوری که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: نماز پایه و ستون دین شماست، همچنین در حدیثی از امام علی (ع) آمده: شما را به نماز و مراقبت از آن سفارش می‌کنم همانا نماز برترین عمل و ستون دین شماست. بنا بر روایات متعدد از ائمه اطهار (ع) متوجه می‌شویم که نماز نقش ستون و تکیه گاه را در بنای اسلام ایفا می‌کند و بدون آن اسلام نمی‌تواند پایدار بماند.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: برجسته‌ترین اثر نماز، رسیدن به آرامش روحی و روانی است، چراکه نماز یاد خدا را در دل زنده می‌کند و یاد خدا ریشه تمام خوبی ها و زیبایی ها است که باعث آرامش دل می گردد. و به صراحت می‌توان گفت نماز عامل سازنده‌ای است که مقاومت و ایستادگی آدمی را در فراز و نشیب زندگی حفظ می‌کند و نمازگزار در سایه این مقاومت، در مقابل هر خیر و شر، و هر مصیبت و بلایی، ایستادگی می‌نماید. انسان در زندگی و در کشاکش رنجها و بلاها، دچار خستگی روحی فراوان می‌گردد و لذا به تکیه گاهی نیازمند است که به آن پناه برده تا بتواند روح پر اضطراب خود را با آن آرامش بخشد و این تکیه گاه، جز نماز که زیباترین ذکر خداست چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار