پیام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98

مشهد (پانا)- همزمان با فرارسیدن مهرماه، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98 پیامی را را صادر کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98

همزمان با فرارسیدن مهرماه، قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98 پیامی را را صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

با آغاز مهرماه سال تحصیلی 99-98 با شعار "امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی"، بیش از یک میلیون و 290 هزار دانش آموز خطه خورشید راهی مدرسه، همان کانون اصلی تعلیم و تربیت و آیینه آینده جامعه می شوند. "مدرسه ای" که قرار است همه چیز فردای جامعه مان از آنجا سرچشمه گیرد و سرنوشت ایران فردا را ترسیم کند.

شکی نیست که اگر تمام ارکان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... کشور را با تمام توان تقویت کنیم اما خواسته یا ناخواسته از مدرسه غفلت نماییم نمی توانیم توسعه پایدار فردا را برای سرزمین مان تضمین کنیم، لذا تمام تلاش مسئولین، دست اندرکاران تعلیم و تربیت و معلمین و مربیان در سال تحصیلی جدید در مدارس بر آن خواهد بود که دانش آموزان به عنوان آینده سازان و نسلی که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "پا به میدان خواهد گذاشت تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند" به سرنوشت آینده خویش خوشبین باشند و امیدوار و پرانگیزه به مهارت هایی دست یابند که لازمه خوب زیستن یا به تعبیر دیگر تحقق مراتبی از حیات طیبه است.

طی این طریق میسر نخواهد شد مگر با "مشارکت" تمام کسانی که ذیربط و ذینفع تعلیم و تربیت اند و لذا مدیران و مربیان مدارس مطابق با راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سعی در جلب و جذب مشارکت همه جانبه نهادها اعم از دولتی و غیردولتی، اولیاء ارجمند و حتی خود دانش آموزان برای ارتقاء کمی و کیفی شاخص های آموزشی و پرورشی خواهند داشت.

امید است که به یمن تقارن آغاز سال تحصیلی با روزهای نکوداشت حادثه عبرت آموز کربلا و قیام تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نیز هفته گرامیداشت دفاع مقدس ملت شریف ایران در برابر زیاده خواهی و زورگویی مستکبران و همچنین به مدد استمرار همدلی همه معلمان فرهیخته و اولیاء و خانواده های فهیم دانش آموزان این مرز و بوم، در تربیت درست نسلی که قرار است برای برداشتن "گام دوم جهت حراست از انقلاب عزیز اسلامی و نزدیک ساختن آن به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) هست" آن چه را نیاموخته بیاموزد و آن چه را که تجربه نکرده تجربه کند موفق باشیم ان شاالله.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار