گرامیداشت خاطرات رزمندگان دلاور هشت سال جنگ تحمیلی در رادیو نمایش

تهران (پانا)- رادیو نمایش با پخش برنامه ها و سریال های جدید، خاطرات رزمندگان دلاور هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی می دارد .

کد مطلب: ۹۵۵۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت خاطرات رزمندگان دلاور هشت سال جنگ تحمیلی در رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «راه افتخار»،«سلام بر ابراهیم»، «مهاجران»، «تک تیرانداز» و «به یونس بگو» عناوین سریال هایی هستند که در این ایام از رادیو نمایش روی آنتن خواهند رفت. هر یک از این آثار از زاویه ای متفاوت به هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

همچنین برنامه زنده رادیویی «گیومه» ساعت ۹ صبح به صورت کاملا ویژه، یاد و خاطره دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را گرامی می دارند و برنامه زنده «هشت» نیز هر روز ساعت ۱۶ به بررسی هنرهای دفاع مقدس در عرصه تئاتر، سینما، موسیقی، شعر و ادبیات و همچنین عکاسی می پردازد.

کتاب صوتی «ملاقات در فکه» نیز به نویسندگی سعید علامیان و گویندگی مهرداد مهماندوست در ۳۰ قسمت هر روز ساعت یک بامداد از رادیو نمایش پخش می شود.این کتاب داستان زندگی نامه شهید حسن باقری را روایت می کند.

بر اساس این خبر خلاصه داستان و زمان پخش این آثار به شرح زیر است:

«راه افتخار» به نویسندگی حمیدرضا عباسی و کارگردانی مینو جبارزاده در ۱۰ قسمت هر روز ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

این نمایش داستان زندگی یک آزاده در زمان اسارت را روایت می کند.

«سلام بر ابراهیم» به نویسندگی داریوش روحی و کارگردانی سعیده فرضی در ۶ قسمت ساعت ۱۱:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

خلاصه داستان: داستان زندگی و سرگذشت شهید ابراهیم هادی است که این مجموعه در برگیرنده مقاطع زندگی شهیدی است که در دوران نوجوانی خود در دوران پیروزی انقلاب شجاعت های زیادی از خود نشان داد و همزمان با تحصیل در بازار تهران نیز مشغول به کار بود.

«مهاجران» به نویسندگی و کارگردانی محمدپورحسن در ۵ قسمت ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن رادیو نمایش می رود.

خلاصه داستان: داستان برگرفته از داستان بیدل هوا نوشته زهرا سعیدی است که حمله بعثی ها به آبادان و داستان زندگی یک زوج را روایت می کند، مسعود همسر مرضیه از طرف بنیاد مسکن به مهران می رود و در نبود او هواپیماهای بعثی آبادن را مورد حمله قرار می دهند، مادر او شهید می شود و خانواده او به شیراز می روند و ... .

«تک تیر انداز» به نویسندگی رضا جابر انصاری و کارگردانی میکاییل شهرستانی در ۷ قسمت ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

خلاصه داستان: سعید و مالکی که صاحب آژانس املاک است درباره زمین پدرش گفتگو می کند و سعید می خواهد پدرش را راضی به فروش کند اما پدرش راضی نیست و برادرش نیز در آن خانه با خانواده اش زندگی می کند و به خاطر جنگ در ماموریت است و ... .

«به یونس بگو» به نویسندگی زهرا کولیوند و کارگردانی مجید حمزه در ۷ قسمت ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

خلاصه داستان: خاله مونس سعی می کند با یاد آوری خاطرات گذشته، حافظه فراموش شده سعید را به او بازگرداند و ... .

تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه کنندگان، صدابرداران و افکتورهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده که همزمان با آغار هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی به صورت همزمان پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار