حضوراتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بازسازی سوریه

تهران (پانا) - اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بازسازی سوریه حضور یافته است. در این نمایشگاه، اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران به عنوان تخصصی‌ترین تشکل حوزه ICT همراه با تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور حضور داشته و توانمندی‌های کشور را در بخش فناوری‌های نوین مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۹۵۵۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حضوراتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بازسازی سوریه

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران از اهدف حضور اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این نمایشگاه توسعه و افزایش سهم بازار جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در کشور‌ سوریه است.

در نمایشگاه بین‌المللی بازسازی سوریه( Syria Rebuild 2019) نمایندگانی از 29 کشور عربی و خارجی حضور داشته و 40شرکت دانش‌بنیان و فن‌آور ایرانی که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. حمایت صندوق از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی بازسازی سوریه در راستای رویکرد جدید و فعالانه صندوق نوآوری در بحث توسعه بازار و گسترش همکاری‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است تا این شرکت‌ها بتوانند با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی به عرضه توانمندی‌های خود بپردازند. همچنین تعدادی از شرکت‌های فن‌آور نیز با حمایت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری موفق به حضور در نمایشگاه در قالب هیات همراه و یا غرفه‌دار شده بودند.

در این نمایشگاه تولیدات متنوعی از جمله، تجهیزات مخابراتی ، بهداشتی، کشاورزی، عمرانی، خودرو، حمل و نقل، گردشگری و سامانه‌های مربوط به اطلاعات و امنیت عرضه شده و بنابر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق ۷۲ شرکت ایرانی فعال در زمینه ساخت و ساز، مخابرات، پتروشیمی و نفت و گاز در این نمایشگاه حضور داشته‌اند.

مشارکت ایران در بازسازی سوریه شامل صدور خدمات فنی و مهندسی و کالاها خواهد بودو علاوه بر این ایران آماده سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات سوریه است. البته سرمایه‌گذاری‌های ایران در سوریه به این حوزه محدود نمی‌شود زیرا پیش از جنگ داخلی سوریه، سرمایه‌گذاری‌های مهمی در حوزه نیروگاه‌های برق و همچنین صنایع خودرو انجام شده است.

آنچه از پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به روشنی نمایان بود و مورد توجه مقامات و بازدیدکنندگان قرار گرفت حضور بسیار قوی و قابل توجه شرکتهای فعال صنعت ICT جمهوری اسلامی ایران بود که محوریت نمایشگاه را در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات پر رنگ ساخته بود.

اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی صنعت مخابرات ایران که تجربه‌های پیشین نمایشگاه‌های اربیل و افغانستان را در رزومه خود داشتند، در این نمایشگاه نیز محصولات و خدمات نو آورانه خود را ارائه کردند.

شرکت ITMC با معرفی محصول دانش‌بنیان هوشمندسازی مزارع کشاورزی، شرکت ارگ جدید با معرفی مودم‌ها و روتر ، شرکت نور‌بهینه گستر با ارایه داکت‌، پچکورد ، پیکتل و محصولات فیبر نوری، شرکت دانیال موج با معرفی تجهیزات پرظرفیت و کم ظرفیت شبکه‌های فیبر نوری، شرکت نیان الکتریک با ارائه رکتیفایرهای در کلاس استاندارد بین المللی، شرکت بهینه پردازش ، طراح و تولید کننده سیستم های BSS در حوزه تلکام ، شرکت الکترونیک سفیر با معرفی سیستم های حفاظتی و هوش مصنوعی ، شرکت های آرشید و فن آوا و سایر شرکتهای عضو اتحادیه که در بخش های خدمات و فنی مهندسی ، ارایه مناسبی را در این نمایشگاه از خود به جا گذاشتند .

در این دوره از نمایشگاه‌های بازسازی سوریه ، محمدباقر میرزائی عضو هیئت مدیره اتحادیه به نمایندگی از اتحادیه صنعت مخابرات ایران ، در نشستها ی مختلفی حضور داشته و بازدیدهای قابل توجهی در حضور ایشان و هیات همراه وی در این نمایشگاه صورت پذیرفت .

حضور دائمی ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق به همراه تیم و مشاوران اقتصادی ایشان در طول نمایشگاه حائز توجه شرکتها، بازدیدکنندگان و رسانه‌های منطقه بود.

ترکابادی با کلیه شرکتهای حاضر در نمایشگاه بصورت جداگانه طی بازدیدهای روزانه مذاکرات رودر رو داشته و با تشریح اوضاع اقتصادی و سیاسی سوریه، به تمامی شرکتها و فعالین اقتصادی رهنمود‌های لازم را ارایه نمودند.

حضور دانائی‌فر، مشاور رئیس جمهوری در ستاد اقتصادی کشورهای عربی منطقه نیز کارگاه‌های آموزشی سودمندی را برای شرکتهای حاضر در این نمایشگاه فراهم ساخت.

شایان ذکر است در روزهای اول و دوم نمایشگاه علاوه بر استقبال عمومی صنایع سوری و برخی دانشگاه‌ها، وزرای اقتصاد، آموزش و چند وزارت‌خانه و سازمان مهم سوریه از غرفه‌های شرکتهای ایرانی بازدید به عمل آورده‌ و علاقمندی خود را جهت حمایت از حضور ایرانیها در صنایع مختلف این کشور در جهت بازسازی سوریه اعلام نمودند.

در روزهای مختلف نمایشگاه هم چنین مجموعه‌های فنی مهندسی سازمان‌های مختلف سوریه و همچنین مدیرعامل پارکهای فناوری و شهرکهای صنعتی سوریه، مدیران شرکتهای سیریاتل و مدیران الاتصالات این کشور با اعضای اتحادیه حاضر در نمایشگاه نشستهای قابل توجهی را داشتند.

گفتنی است پاویون کشور ج.ا.ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بازسازی سوریه، توسط شرکت پارس رستاک بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان توسعه تجارت ایران از تاریخ 26 لغایت 30 شهریور سالجاری در دمشق برگزار شد و تعداد بازدید کننده‌ها بر اساس سایت نمایشگاه‌های سوریه معادل 32.584 نفر و تعداد شرکت‌های حاضر 270 و تعداد کشورهای دارای غرفه یا پاویون 29 کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار