غلامرضا کریمی: 2400 دانش‌آموز خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

علیرضا کمرئی: بنیادی‌ترین سندی که باید محتوای نظام آموزشی را شکل دهد و جلو ببرد سندتحول بنیادین است

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از تحصیل 2400 دانش‌آموزان خارجی در داخل کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا کریمی: 2400 دانش‌آموز خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش به بازگشایی مدارس ایرانی خارج از کشور در 77 شهر و 49 کشور اشاره کرد و گفت: «البته مدارس در برخی کشورها زودتر بازگشایی شده که امارات از این جمله است که 10 شهریور باز شد ولی اکثر مدارس خارج از کشور سال تحصیلی را همگام با مدارس داخل کشور آغاز می‌کنند.»

او افزود: «12 مدرسه بین‌الملل، 48 مدرسه با نظام آموزشی کشورهای خارجی و 9 مدرسه زیرنظر سفارتخانه‌ها داریم که اقدامات لازم برای بازگشایی آن‌ها انجام شده است. همچنین تعمیرات، بروزرسانی تجهیرات و زیباسازی انجام شده که مدارس جدیدالاحداث مانند مدارس لبنان از این دست است.»

کریمی گفت: «در حال‌حاضر بالغ بر 2400 دانش‌آموز خارجی با پدر و مادر خارجی در حال تحصیل در ایران هستند. شمار دانش‌آموزان اتباع قریب به 500 هزار نفر است که 123 هزار نفر بدون مجوز هستند و حدود 370 هزار نفر با مجوز که در 28 هزار مدرسه ثبت‌نام شده‌اند.»

همچنین علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این برنامه به سنگینی سایه کنکور بر نظام آموزشی و تاثیری که بر جهت‌گیری خانواده‌ها دارد اشاره کرد و گفت: «سال قبل 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برای ورود، بدون آزمون در نظر گرفته شد که مثبت بود اما هنوز باور اجتماعی نسبت به مطلوبیت این امر شکل نگرفته است.»

کمرئی ادامه داد: «بنیادی‌ترین سندی که باید محتوای نظام آموزشی را شکل دهد و جلو ببرد سندتحول بنیادین است. تاکنون اتفاقات خوبی رخ داده و به‌نظر می‌رسد آنچه که اجرایی شدن سند را کف مدرسه تثبیت می‌کند حاکم شدن گفتمان سند در کلیت نظام آموزشی است. این امر سبب می‌شود قواعد و مقررات متناسب با گفتمان سند شکل بگیرد، مدیران مدارس خودشان را با قواعد تطبیق دهند و همه چیز رنگ و بوی سندتحول را بگیرد.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به 30 برنامه مبتنی بر سند در دوره متوسطه در قالب چهار میز و استقرار آن در برنامه واحدهای عملیاتی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: «همین که 5 سال برای بازنگری سند زمان قرار داده‌ایم و تصور کرده‌ایم جاری‌سازی آن دو سه ساله ممکن است تصور درستی نبوده است. نباید عجله کنیم و تصور کنیم قرار است سیستم 5 ساله متحول شود که این مصداق عجله و شتاب است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار