اولین شرکت تخصصی تراش سنگهای قیمتی و تزئینی در کاشمر افتتاح می شود

کاشمر (پانا)- با همت جمعی از جوانان علاقمند کاشمری اولین شرکت تخصصی تراش نگین در کاشمر راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۹۵۵۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین شرکت تخصصی تراش سنگهای قیمتی و تزئینی در کاشمر افتتاح می شود

رسول رضائی‌کارشناس زمین شناسی و موسس شرکت عقیق گوهرترشیز گفت: ما اولین شرکت تخصصی تراش نگین را در کاشمر تاسیس کردیم ودراینجا سنگ های مختلف را برش داده واز آن نگین های انگشتر و سایر جواهرات درست می کنیم.

وی گفت: درشهرستان اولین شرکت هستیم دراینجا انگشتر ها دارای کیفیت بالاییست یعنی سنگ را از معدن آورده وآن را تراش داده و به نگین تبدیل می کنیم.

وی افزود: انگشتر سازی نه کار پیچیده و نه کارساده ایست یعنی ماباید آنقدر هنر و تخیل داشته باشیم تا بتوانیم از یک تکه سنگ قیمتی چندین انگشتر زیبا در بیاوریم

وی گفت: در کشور ما انگشتر های عقیق و فیروزه بیشتراستفاده میشود اما باز هم به سلیقه خود مردم بر می گردد که چه انگشتر هایی را بیشتر دوست دارند به عنوان مثال در عقیق ها بیشتر عقیق قرمز مورد استقبال است بعد از آن می توانیم برویم داخل شاخه فیروزه نیشابور خودمان که طرفدار زیادی دارد وفیروزه کرمان ودامغان ولی کیفیت فیروزه نیشابور بیشتر و بهتر از این فیروزه هاست.

گفتنی است این شرکت هم اکنون در اداره میراث فرهنگی کاشمر مشغول آموزش و ترویج این هنر می باشدو علاقمندان میتوانندبرای اطلاع بیشتر به این اداره مراجعه نمایند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار