منتخبین نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» معرفی شدند

اهواز(پانا)- نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیدگان خود را شناخت.

کد مطلب: ۹۵۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
منتخبین نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» معرفی شدند

در آیین پایانی نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» که شامگاه 27 شهریورماه 1398 در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد؛ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو منتخب در این رویداد فرهنگی معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، سلطنت حیاتی از هندیجان، نسرین زاده وفادار از شوشتر ، عبدالله سلطانی از منیوحی، سلطنت نخبه از بهبهان ، مهناز اسلامی، گل زینب تقوی زاده، جمیله قربانی و ملک تاج باستانی همگی از اهواز به‌عنوان هشت منتخب نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» شناخته شدند.

در این آیین همچنین از بهرام شاه‌ محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون ایران، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، آسیه رحمتی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و قصه‌گوی اندیمشکی و علی یار زارعی پدربزرگ قصه گوی اهوازی میهمانان ویژه‌ی این مهرواره تقدیر شد.

در نخستین مهرواره «یک‌شب و هزار قصه»، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، موسی شاعری شهردار اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مجتبی گهستونی دبیر نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» سخنرانی کردند.

شاهنامه‌خوانی کودک مسجدسلیمانی و پخش نماهنگی از بخش‌های قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو شرکت‌کننده در این مهرواره ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، انجمن سینمای جوان اهواز و باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان در اهواز برگزار شد؛ در حالی به کار خود پایان داد که در این دوره 200 قصه‌گو از شهرهای مختلف استان شرکت کردند.

گفتنی است: این مهرواره که به مناسبت برگزاری بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با حضور استاندار خوزستان، رئیس انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران، جمعی از مدیران کل استان و استانداری خوزستان، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، شهردار و جمعی از اعضا شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز و حضور پور شور مردم برگزار شد؛ شامگاه 27 شهریور 1398 در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار