کاظمی: محوریت مجلس دانش‌آموزی نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب است

اگر قرار باشد به اثربخشی واقعی تعلیم و تربیت برسیم باید به فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بها دهیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد که محوریت مجلس دانش‌آموزی، بیانیه گام دوم انقلاب و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان برای تحقق آن است.

کد مطلب: ۹۵۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: محوریت مجلس دانش‌آموزی نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب است

علیرضا کاظمی در نشست دوم نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: «باید تلاقی برگزاری این نشست در آستانه مهر ۹۸ و اولین روزهای انتصاب آقای حاجی‌میرزایی به سمت وزارت آموزش و پرورش را به فال نیک بگیریم و امیدوارم حضور ایشان به تحقق شعار دانش‌آموزمحوری دانش‌آموز‌یاوری کمک کند.»

او ادامه داد: «یقینا امروز روزی است که نماد غرور ملی دانش‌آموزان است و ما حرف‌ها را خواهیم شنید و تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ریزی‌های خود را متناسب با نیاز آن‌ها انجام دهیم.»

کاظمی گفت: «مجلس دانش‌آموزی برخاسته از ۶۳ هزار عضو شورای دانش‌آموزی و هشت هزار دانش‌آموز عضو مجامع دانش‌آموزی مناطق و دو هزار دانش‌آموز مجامع استانی است. ما در مجلس دانش‌آموزی اعتماد به نفس، نقادی، احساس مسئولیت و ارتقای توانمندی‌های روانی و اخلاقی خود را تمرین می‌کنیم. در کنار این مهارت‌ها آگاهی‌های دانش‌آموزان را نیز ارتقا می‌دهیم.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: «سندهای متعالی که دانش‌آموزان تهیه کرده‌اند نشان از توانمندی‌های آنان دارد. محوریت مجلس دانش‌آموزی بیانیه گام دوم انقلاب، ابعاد آن و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان برای تحقق آن است. اما نباید فراموش کنیم تمرین دموکراسی، احترام به نظر دیگران بهترین بستر برای تربیت سیاسی و اخلاقی دانش‌آموزان است و این از مهمترین کارکردهای مجلس دانش‌آموزی است.»

کاظمی گفت: «اگر قرار باشد به اثربخشی واقعی تعلیم و تربیت برسیم باید به این فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بها دهیم و امیدواریم وزیر آموزش و پرورش برای توسعه آن تلاش کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار