واکنش رئیس شورا به حذف نام شهدا از تابلوهای تهران

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران نسبت به حذف نام شهدا از تابلوهای شهر تهران واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۵۴۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش رئیس شورا به حذف نام شهدا از تابلوهای تهران

محسن هاشمی در پایان یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه در صحن نبودم و در جلسه ای که درباره مصلی تهران با حضور شهردار تهران و وزیر راه‌ و شهرسازی برگزار شد حضور داشتم.

وی در ادامه افزود: پروژه مصلی تهران از پروژه‌های بزرگ فرهنگی شهر است‌ که چهارصدهزار متر وسعت دارد و مردم انتظار دارند هرچه زودتر به اتمام برسد.

هاشمی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تکمیل این پروژه به برخی از املاک در این طرح اشاره کرد و گفت: بحث امروز حل مشکل مردم به ویژه ساکنین بین خیابان پاکستان و اتوبان مدرس است و آنها اجازه ساخت و ساز ندارند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولان مصلی درباره تعیین تکلیف این پروژه از ما نیز کمک خواستند تصریح کرد: مسئولین مصلی برای روشن شدن تکلیف تملک کمک می خواستند که در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: این پروژه نیاز به منابعی دارد که وزارت مسکن از طریق دولت در تلاش است بودجه ای برای آن تخصیص دهد.

او در خصوص به تعویق افتادن نصب فیلتر دوده نیز گفت: دو نظر در این باره وجود دارد، برخی معتقدند اگر در طراحی خودرو فیلتر دوده عمل نشده باشد می تواند راندمان را پایین آورد، اما بعضی می گویند فیلتر‌ها باعث می شود جلوی ذرات معلق گرفته شود و آلودگی هوا کمتر شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: من مطالعه کارشناسی در این باره ندارم، اما معقول است که اگر فیلتری برای خودرویی طراحی نشده باشد، راندمان را پایین آورد و به نظرم باید به سمت برقی شدن حمل و نقل عمومی پیش برویم، تا نیاز به فیلتر دوده نباشد.

هاشمی در ادامه درباره افزایش تذکرات در صحن شورا گفت: تعداد تذکرات در آیین نامه مشخص است که براساس آن سه نطق قبل از دستور و سه تذکر در صحن مجاز است و با توجه به اینکه نطق پیش از دستور زمان زیادی می برد، اعضا مطالب خود را به صورت تذکر می گویند و سعی می کنم آن را بالانس کنم.

وی درخصوص اینکه اعضا به غیر از شهردار تهران و مقامات کشوری نیز تذکر می دهند اظهار داشت: قبول کنید که قانون شورا چون درست احراز نشده، دچار تداخل جدی در اجرا هستیم که باعث می شود اعضای شورا در صحن به مقامات تذکر دهند.

هاشمی در پایان درخصوص حاشیه های حذف نام شهدا از تابلوهای شهری نیز گفت: شهرداری اطلاعیه ای داد که بسیار جامع بود و پاسخ تمام سوالات در آن بود، اطلاعیه را به عنوان پاسخ بنده منتشر کنید. از این به بعد این حرفها را تخریبی فرض می کنم و شما را مدافع شهدا نمی دانم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار