گیلان قهرمان مسابقات ووینام کشور شد

رشت (پانا) - رقابت های ووینام مردان کشور با قهرمانی تیم گیلان در کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت.

کد مطلب: ۹۵۴۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
گیلان قهرمان مسابقات ووینام کشور شد

دبیر هیات ورزش های رزمی استان گیلان اظهار داشت: در جریان این رقابت ها، تیم ووینام گیلان با درخشش و با کسب ۲۴ مدال رنگارنگ موفق به کسب مقام قهرمانی کشور شد.

جعفر رفعتی افزود: رقابت های ووینام قهرمانی مردان کشور با حضور زبده ترین ورزشکاران این رشته رزمی در رده های سنی نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان و پیشکسوتان و در بخش های فرم ، مبارزه و هنرهای فردی در یاسوج برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت ها، تیم ووینام استان گیلان با ۲۳ ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور یافت که سرانجام این رزمی کاران با درخشش خود موفق به کسب ۱۵ مدال طلا ، شش مدال نقره و سه مدال برنز شدند.

وی بیان کرد: بر این اساس در جریان این رقابت ها در بخش مبارزه و در رده سنی نونهالان ، پوریا جعفری ، در رده سنی نوجوانان کارن شهریوریان ، علیرضا پاک شریفی ، امیرحسین طاهری و در رده سنی جوانان سینا نیک کار و محمد علیزاده همگی از استان گیلان با غلبه بر رقبای خود مدال طلا را کسب کردند.

دبیر هیات ورزش های رزمی گیلان اضافه کرد: همچنین در رده سنی بزرگسالان ، عباس آستارکی ، محمد صفاریان ، علی عیسایی ، مجید کریمی ، عقیل قربان پور و جواد شهبازی و در رده سنی پیشکسوتان مهرداد برزگر دیگر رزمی کاران استان گیلان موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شدند.

وی تصریح کرد: امیرکیان حبیبی و آرین آذین در رده سنی نونهالان ، احمدرضا شفابخش در رده سنی جوانان ، میرحسن موسوی ، رضا خوشنودشریعتی و کیانوش شکوه فرد در رده سنی بزرگسالان همگی از گیلان توانستند مدال نقره مسابقات ووینام قهرمانی کشور را تصاحب کنند.

رفعتی خاطرنشان کرد: هاشم حاجی زاده ، علی طاهری و مهدی رضایی دیگر رزمی کاران استان گیلان نیز در رده سنی بزرگسالان، موفق به کسب مدال برنز و مقام سوم این دوره از رقابت ها شدند.

وی اظهار کرد: همچنین در بخش هنرهای فردی نیز، سپنتا عباسعلی پور و کارن شهریوریان با درخشش خود توانستند مدال طلا و مقام قهرمانی این بخش را کسب کنند.

وی در ادامه گفت: مرتضی رمضانی به عنوان سرپرست و سرمربی و جابر بهره مند نیز به عنوان مربی، تیم ووینام گیلان را در رقابت های قهرمانی کشور در یاسوج همراهی کردند.

ووینام ورزش سنتی کشور ویتنام محسوب می شود و این سبک در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارد و ورزشی بدون سلاح می باشد که شامل آموزش جسمی و همچنین ذهنی، استفاده از نیرو و عکس العمل حریف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار