افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی در اردبیل

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: سطح زیرکشت سیب‌زمینی در این استان در سال جاری ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او بیان کرد: دشت اردبیل برای کشت سیب زمینی از دشت‌های کم نظیر است و امسال ۲۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی آن زیر کشت سیب زمینی رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه یک پنجم نیاز سیب زمینی کشور در اردبیل تامین می‌شود تصریح کرد: براساس برآورد کارشناسان کشاورزی امسال میزان تولید سیب زمینی استان اردبیل به ۷۷۵ هزار تن می‌رسد که از این میزان ۱۸۰ هزار تن نیاز استان است و بقیه به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.

نیکشاد از معرفی ۲ رقم جدید سیب‌زمینی در تراز ملی توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد و گفت: با کشت این ارقام توسط زارعان و تولید انبوه آن، تحول مهمی در افزایش میزان عملکرد سیب‌زمینی در واحد سطح در استان اردبیل اتفاق خواهد افتاد.

او درباره شایعه بیماری سیب زمینی اردبیل افزود: هیچ نوع بیماری در این محصول مشاهده نشده و سیب زمینی اردبیل جزو سالم‌ترین سیب زمینی در کشور بوده و حتی کیفیت آن از سیب زمینی کشور ترکیه بهتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به بازار‌های خارجی، ۲ میز صادرات برای کالا‌های اساسی بویژه سیب زمینی در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد شده است.

نیکشاد بیان کرد: ۹۵ درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در استان اردبیل در سال زراعی جاری از رقم آگریا و بقیه از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار