تبدیل سرویس مدارس به یک کلاس آموزشی موقت در طی روز

همدان (پانا) - سرهنگ مظفری در جلسه ای که به منطور ساماندهی سرویس مدارس با حضور مدیران مدارس، پلیس راهور، انجمن اولیا و مربیان و شرکت تاکسیرانی و به میزبانی سازمان دانش آموزی برگزار شد، قبل از بیان نکاتی در خصوص قوانین سرویس های مدارس گریزی به تاریخچه تصادفاتی که اکنون در کشور وجود دارد، زد که متأسفانه علیرغم آموزش هایی که در امر کاهش تصادفات منجربه فوت در کشور انجام می شود طی آخرین آمار موجود، ایران هنوز هم جزء یکی از بزرگترین رکورد دارهای تصادفات فوتی در سطح جهان است.

کد مطلب: ۹۵۳۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل سرویس مدارس به یک کلاس آموزشی موقت در طی روز

مظفری افزود: با توجه به این که ملت ایران ملتی است که همیشه در امر گذشت و فداکاری پیشتاز بوده و این فرهنگ دارای قدمتی بسیار کهن در بین این مردم است اما ایران در سال ٢٠١٩ رتبه ی دوم جهان در امر تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به این که در سال های گذشته گاهی سرویس مدارس تأثیرات مخربی از نظر اجتماعی روی دانش آموزان داشته است، گفت: سعی ما به عنوان پلیس راهور این است که سرویس مدارس را به یک کلاس آموزشی موقت طی روز تبدیل کنیم که جلساتی هم در این خصوص و همچنین ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید انجام شده است.

سرهنگ مظفری با تأکید بر ایثار و فداکاری مدیران حاضر در جمع، افزود: خانواده ها چندین سال فرزندان خود را با لقمه حلال و تربیت اسلامی پرورش می دهند و زمانی که آنان را به مرحله ای از باروری می رسانند به امانت به دست مدیران می سپارند و دغدغه اصلی مدیران نیز ارتقاء و حفظ تربیت صحیح دانش آموزان است.

مظفری ادامه داد: مدیران در همین راستا باید راننده هایی را برای سرویس مدارس خود در نظر گیرند که علاوه بر این که دارای ادبیات خوبی است با این ادبیات بتواند در حین جابجایی دانش آموزان آموزه هایی را به آنان ارائه دهد.

اسدبیگی نماینده انجمن اولیا و مربیان ناحیه ١ نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته حدود ٢١٠ مدرسه در نواحی ١ و ٢ همدان به صورت قانونی حمل و نقل و جابجایی دانش آموزان را انجام می دادند اما آمار سرویس ها نشان می داد که تعدادی از آن ها بدون مجوز مشغول به فعالیت هستند.
اسدبیگی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و افزایش مشغله های مدیران در مدرسه، گفت: مسئله حمل و نقل دانش آموزان نیز بر عهده مدیران گذاشته شده است و با توجه به این که در طول سال تحصیلی حدود ١٣ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند، تمام تلاش ما این است که سال به سال مشکلات مربوط به سرویس ها را کاهش دهیم چراکه اگر مشکلی در این حوزه پیش آید علاوه بر مدیر مدرسه، پلیس راهور و تاکسیرانی هم باید پاسخگو باشند.
او با بیان این که مدیران نباید مستقیماً با راننده ها قرارداد ببندند، ادامه داد: مدیران جهت به کارگیری راننده های سرویس مدارس باید از طریق شرکت های مربوطه اقدام کنند.

در حاشیه این جلسه رئیس سازمان دانش آموزی استان که وظیفه نظارت بر عملکرد پیمانکاران و امور فرهنگی سرویس ها را بر عهده دارد، اظهار کرد: علاوه بر نظارت سختگیرانه، سامانه ی سپند نیز امسال بارگیری خواهد شد که خانواده ها و مدیران می توانند در این برنامه اطلاعات خود را در خصوص سرویس ها ثبت کنند.

رضا میرزایی با بیان این که در بحث سرویس مدارس سه ضلع مدیر، راننده و خانواده نقش دارد، گفت: هرکدام از این ضلع ها نقش مهمی در کیفیت اجرای طرح سرویس حمل و نقل دارند و باید یکسری آموزش های کیفی و پرمحتوا به آن ها ارائه شود.
میرزایی افزود: عملکرد راننده ها باید کاملاً رصد شود و هر راننده نباید بیشتر از یک سرویس داشته باشد و تعداد افراد مجاز در هر خودروی سواری چهار نفر است.

او خاطر نشان کرد: راننده باید دانش آموزان را مقابل درب مدرسه پیاده کند و الگوی اخلاقی مناسبی برای دانش آموزان باشد.
رئیس سازمان دانش آموزی استان با بیان این که یک سامانه ی پیامکی برای رسیدگی به شکایات مردمی ایجاد خواهد شد، گفت: پلیس راهور در امر آموزش و ساماندهی سرویس مدارس یاری رسان سازمان دانش آموزی خواهد بود.

نسا جانی، علی بیات

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار