سرعت و تخیل ویژگی های برتر در رادیو است

تهران (پانا) - بیتا خارستانی معتقد است، بازیگری در رادیو نسبت به گونه های دیگر در عرصه هنرهای نمایشی موجب سرعت عمل در خوانش و درک نقش می شود.

کد مطلب: ۹۵۳۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سرعت و تخیل ویژگی های برتر در رادیو است

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، بیتا خارستانی نویسنده نمایش (باغ قصرالدشت ) ضمن اعلام این مطلب گفت : در نویسندگی رادیویی هم همینطور است ، به دلیل اینکه فضای رادیو اجازه می دهد تا بتوانی تمامی تخیل خود را به کار بگیری و همین موجب جذابیت آن می شود که از ویژگی های برتر در رادیو است .

این نویسنده درباره نگارش این سریال افزود: از آنجایی که همیشه علاقه داشتم باغ آلبالوی چخوف را در فضایی ایرانی بنویسم و از طرفی چون شیراز شهر پدری من است ، سعی کردم در نوشتن این نمایشنامه به ریشه های فرهنگی شیراز پایبند باشم .

خارستانی در ادامه گفت : داستان این نمایش درباره دختری (گلاره) از یک خانواده سرشناس در شیراز است که به دعوت سرایدار قدیمی شان از ایتالیا به ایران می آید و متوجه می شود باغ پدری شان توسط برادرکوچکش فروخته شده است و همین مساله باعث می شود تلاش کند باغ مورد علاقه پدرش را دوباره پس بگیرد اما با مشکلاتی مواجه می شود.

این بازیگر و نویسنده در پایان گفت : وقتی این متن را نوشتم در ذهنم رویا فلاحی را به عنوان بازیگر نقش اصلی (گلاره ) در نظر داشتم و جالب این بود زمانی که در تمرین این نمایش حضور پیدا کردم متوجه شدم ایوب آقاخانی ، کارگردان این نمایش هم در انتخاب بازیگر با من همسو بوده است و صد البته باید بگویم انتخاب های درست و به جای بازیگران و هدایت آنها در نمایش رادیویی از ویژگی های منحصر به فرد کارگردانی ایوب آقاخانی است.

گفتنی است سریال رادیویی (باغ قصرالدشت) در هفت قسمت به نویسندگی بیتا خارستانی نوشته شده و ایوب آقاخانی کارگردانی، اشرف االسادات اشرف نژاد تهیه کنندگی ، رضا محتشمی صدابرداری و محمد رضا قبادی فر افکتوری آن را بر عهده دارند. در این نمایش رادیویی رویا فلاحی ، صفا آقاجانی، مهدی نمینی مقدم، بهرام سروری نژاد ، مهدی طهماسبی، سینا نیکوکار، اسماعیل بختیاری، مسعود زنوزی راد، عبدالعلی کمالی ، نورالدین جوادیان، احمد گنجی، علی اصغر دریایی، کرامت رودساز، محمدرضا قلمبر ، سیما خوش چشم ، نوشین حسن زاده ، نگین خواجه نصیر، عباس توفیقی و امیرزنده دلان در آن به ایفای نقش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار