نجات 391 نفر توسط ماموران آتش نشانی کاشان

کاشان (پانا) -مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: ماموران این سازمان در پنج ماه نخست سال جاری با یک هزار و 263 ماموریت موفق شدند که جان 391 نفر از شهروندان را نجات دهند.

کد مطلب: ۹۵۳۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نجات 391 نفر توسط ماموران آتش نشانی کاشان

محمدمسعود چایچی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: در این مدت ۳۳۳ مورد آتش‌سوزی در کاشان رخ داد که به طور متوسط دو روز یک آتش سوزی بوده که خوشبختانه این حادثه‌ها به فوت منجر نشد، سه نفر در جریان آتش‌سوزی‌ها دچار سوختگی شدند و ۲۴ نفر از میان شعله‌های آتش نجات یافتند .

وی افزود: علاوه بر آتش‌سوزی‌ها در پنج ماه گذشته، ماموران سازمان آتش‌نشانی کاشان در مورد ۹۳۰ حادثه‌ نیز ارائه خدمت کردند که منجر به نجات جان ۳۶۷ نفر از شهروندان شد ولی با تاسف در جریان این حادثه‌ها نه نفر جان خود را از دست داده و ۷۵ نفر نیز آسیب دیدند .

وی تصریح کرد: توسعه پایدار شهر بدون تامین ایمنی میسر نمی شود به همین علت سازمان آتش نشانی کاشان، برای دستیابی به استانداردها در حوزه ایمنی شهری از حیث سخت افزاری و نرم افزاری، اولویت به پیشگیری از وقوع حادثه و ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی شهروندان و بهره گیری از تکنولوژی های جدید برنامه ریزی کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: : خرید تجهیزات و امکانات در زمینه های مختلف با هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد ریال، جانمایی و نصب 20 دستگاه شیر هیدرانت در سطح شهر با استفاده از لایه­های مختلف GIS و جانمایی نه ایستگاه در محدوده خدمات شهری برای هم پوشانی ایستگاههای مجاور از جمله خدمات این سازمان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری از حادثه تصریح کرد: برگزاری 30 دوره آموزشی با مجموع یک هزار و 487 نفر ساعت آموزش کارکنان سازمان، برگزاری طرح هر شهروند یک آتش نشان برای اولین بار در کشور و توزیع بروشورهای آموزش ایمنی پیشگیرانه با هدف آموزش شهروندان انجام شده است.

چایچی افزود: طرح های احتیاط حریق برای مراسم خاص، 12 مانور مشترک بین دستگاه های امدادی عضو شورای مدیریت بحران ، انجام مانور در ایستگاه های مختلف، صدور214مورد اخطار دستورالعمل ایمنی مکانهای مختلف شهری در این مدت انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار