در گفت‌وگو با پانا

واکنش نعمتی به اظهارات امیرآبادی و پناهیان: مگر شده‌اید لیاخوف که مجلس را به توپ می‌بندید

کجای قوانین گفته که اگر نماینده‌ای توئیتی کرد باید این قدر تخریب شود

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به اظهارات عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در صداوسیما جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و اقدامات او را با لیاخوف روسی قیاس کرد.

کد مطلب: ۹۵۳۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش نعمتی به اظهارات امیرآبادی و پناهیان: مگر شده‌اید لیاخوف که مجلس را به توپ می‌بندید

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اظهارات اخیر علیرضا پناهیان علیه نمایندگان بر یکی از منبرهای ایام محرم و سخنرانی پیش‌خطبه‌های نمازجمعه تهران اظهار کرد: «کسی که قصد دارد بر منبر امام حسین یا پیش از خطبه‌های نماز جمعه صحبت کند باید مردم را به راه حق و حقیقت دعوت کند نه اینکه خود عاملی برای ایجاد دوقطبی در کشور باشد.»

او ادامه داد: «وقتی می‌گوییم خواهان ایجاد دموکراسی در کشور هستیم قطعا منظورمان این است که رقابت باید در کشور بین جناح‌های سیاسی ایجاد شود. باید احزاب و جبهه‌های مختلف تشکیل شوند و به فعالیت بپردازند همانطور که جمنا تشکیل شده و بدون اینکه توفیقی داشته باشد، کارش پایان یافت.»

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم احترام تمام مسئولان و نهادهای جمهوری اسلامی به رای و نظر مردم خاطرنشان کرد: «زمانی که از مردم‌سالاری دینی سخن به میان می‌آوریم، معنایش چیزی نیست جز احترام همه‌جانبه به رای و نظر مردم.»

این نماینده نزدیک به اعتدال‌گرایان قوه‌مقننه تصریح کرد: «امروز وظیفه ما این است که مردم را به حضور همه‌جانبه در انتخابات برای تعیین سرنوشتشان دعوت کنیم و سپس در مقابل رای و نظر و تصمیم مردم سر تعظیم فرود آوریم.»

ما قیم مردم نیستیم

نعمتی یادآور شد: «همه باید بدانیم که ما در جمهوری اسلامی قیم مردم نیستیم. مردم روزی به احمدی‌نژاد رای می‌دهند و روزی به روحانی. روزی نظرشان به خاتمی نزدیک است و روزی به هاشمی رفسنجانی. مردم ممکن است تشخیص دهند که به بنی‌صدر رای دهند در هرحالتی وظیفه ما احترام به رای و نظر مردم است.»

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی (نزدیک به علی لاریجانی) در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از گفته‌های اخیر علیه نمایندگان مجلس بیان کرد: «نمی‌شود چون هشت سال از قدرت به دور هستیم همه‌چیز عالم و آدم را به هم بدوزیم، دموکراسی و مردمسالاری دینی را زیر سوال ببریم و جناح پیروز در انتخابات را تخریب و نابود کنیم تا خودمان دوباره به راس قدرت باز گردیم، این اقدام نه مردانگی است و نه انصاف و نه رسم انتخابات.»

او خطاب به تخریب‌کنندگان گفت: «اگر حرفی دارید، خطاب به مردم بگویید تا مردم قانع شوند. نمی‌شود از منبر امام حسین (ع) سوء استفاده کنید و رئیس‌جمهوری را یک جور و مجلس شورای اسلامی را جور دیگر تخریب کنید.»

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات شب گذشته احمدامیرآبادی فراهانی، عضو اصولگرای هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: «من به او بعد از اظهاراتش در رسانه ملی زنگ زدم ولی جوابم را نداد. این نمی‌شود که هرکسی که هر حرفی زد او را تخریب کنیم. خواهری مطلبی را بیان کرده اصلا به قول شما اشتباه گفته است، مگر می‌شود او را این اندازه تخریب کرد؟»

نباید آن تفکری که در مجلس راه به جایی نمی‌برد در صداوسیما مطالبش را بگوید

این نماینده مجلس افزود: «کدام قسمت قانون مجازات اسلامی، آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی یا سایر قوانین کشور گفته است که به خاطر یک توئیت تا این حد دو نماینده مجلس را باید تخریب کرد؟»

او همچنین خطاب به مدیران صداوسیما بیان کرد: «اگر قرار است صداوسیما میزگرد برگزار کند و ابعاد مختلف یک موضوعی را بررسی کند، باید از تمام طرف‌ها و جناح‌ها در آن حضور داشته باشند. نباید یک طرفه به قاضی رفت. چه ایرادی داشت خانم سلحشوری به همراه آقای مطهری یا وکیلی در این میزگرد حضور داشتند و نظر خود را می‌گفتند؟»

نعمتی متذکر شد: «نباید آن تفکری که در مجلس موفق نمی‌شود و خواسته‌هایش راه به جایی نمی‌برد، مطالبات خود را از صداوسیما بیان کند. مگر در سایر دستگاه‌ها ایراد و اشکال وجود ندارد. ممکن است من نعمتی حرف اشتباهی بزنم ولی این دلیل نمی‌شود مجلس را تخریب کنند.»

او خاطرنشان کرد: «مگر شده‌اید رضا شاه یا لیاخوف روسی که چنین به مجلس حمله می‌کنید؟ مجلس نهادی مقدس است و باید احترام آن را حفظ کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار