علی‌اکبری: دانش‌آموزان در برجسته‌سازی مسایل اصلی کشور نقش‌آفرینی کنند

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران و نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از اعضای این اتحادیه خواست در محور مقاومت در برابر دشمن و افول آن نقش‌آفرینی کنند.

کد مطلب: ۹۵۳۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
علی‌اکبری: دانش‌آموزان در برجسته‌سازی مسایل اصلی کشور نقش‌آفرینی کنند

حجت‌السلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در سیزدهمین کنگره انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور که از صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر آغاز شده است به موضوع عاشورا و مجاهدت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: «در شکل‌گیری نهضت عاشورا آقایان و خانم‌ها با هم نقش اصلی را دارند و این دروغ بزرگ است که تنها آقایان در این صحنه حضور دارند.»

او حضور خانم‌ها در صحنه عاشورا به‌ویژه حضور حضرت زینب را نقطه مثبتی برای امام حسین دانست و افزود: «عاشورا یک موضوع تمدن‌ساز است که کل بشریت در این نقطه ساخته می‌شود. حضور خانم‌ها حصور تمدن‌ساز و تاریخ‌ساز است.»

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «برای ایجاد یک قیام مبتنی‌ بر این مبانی باید این ارزش‌ها به‌صورت برجسته دیده شود. در ساخت صحنه و میدان، حضور کاملا مشترک است اما بخشی از این حضور در نیمه پنهان است.»

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «پیشنهاد می‌کنم شما دانش‌آموزان بر روی شخصیتی بزرگ، یعنی حضرت زینب تامل داشته باشید. حماسه به قلم عاطفه (روایت حادثه به قلم یک خانم) رمز موفقیت امام حسین بود‌.»

او افزود: «حضور زنان و خانم‌ها به امتداد انقلاب اسلامی کمک می‌کند. اتحادیه نیز در این امتداد نقش مهمی را ایفا می‌کند. اتحادیه باید دختران انقلابی را در یک خط انقلابی نگه دارد مانند حضور حضرت زینب در صحنه تعلیم و تربیت. در این چرخه تربیتی، این موضوع کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است‌. در کنار تشکل بودن به اتحادیه نگاه اتحادی داریم که برخاسته از ریشه عاشورایی است. دستور کار اتحادیه تبیین این موضوع است. انجمن اسلامی باید این مساله را بیان کند تا خط مقاومت به‌سرعت بالایی در افول آمریکا شکل گیرد. باید خوشحال باشیم هرروز ایران عزیزتر و آرام‌تر می‌شود.»

علی‌اکبری گفت: «دشمن در تلاش است به داخل وارد شود اما برای این موضوع بصیرت می‌خواهد. مساله اقتصاد و رونق تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نباید به حاشیه برود. ما به‌عنوان یک مجموعه و نهاد انقلابی جوان باطروات و دانش‌آموزی در وضع کنونی باید در برجسته‌سازی مسایل اصلی در کشور نقش‌آفرینی کنیم.»

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خطاب به دانش‌آموزان گفت: «در محور مقاومت در برابر دشمن و افول آن باید نقش‌آفرینی کنید. در افشای نقشه‌های دشمنان نیز باید کوتاهی نکنیم.»

امام جمعه موقت تهران در این کنگره از کتاب «در مسیر افق‌های آرمانی» رونمایی کرد.

همچنین دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هم در این کنگره با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین گفت: «مردم ایران زنده بودن خود را مدیون اباعبدالله الحسین هستند بنابراین تقارن این کنگره با این ایام را به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم که این کنگره و برنامه‌های اتحادیه حسینی باشد. کنگره سیزدهم مقارن با ۴۰ سالگی اتحادیه است و اگر مروری بر اتفاقات داشته باشیم در می‌یابیم که باید آرمان‌ها و شعارها را حفظ کنیم.»

حسین تاریخی ادامه داد: «ولایت‌مداری وظیفه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است، باید تمام فعالیت‌ها براساس مبانی انقلاب اسلامی باشد و ذره‌ای از این شعار خارج نشود. اعتقاد قلبی اتحادیه و دانش‌آموزان آن تاثیر مستقیمی بر حرکت فعالیت‌ها و برنامه‌های اتحادیه دارد. همچنین پرچم‌داری و ابتکارات دانش‌آموزان نیز محور بسیار مهمی است و حضور پررنگ دانش‌آموزان در برنامه‌های اتحادیه و حفظ آرمان‌ها برای ما بسیار مهم است.»

سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور ۶۰۰ دانش‌آموز از امروز ۲۳ شهریور در اردوگاه شهیدباهنر تهران آغاز شده است و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار