برگزاری نشست تخصصی با موضوع استخدام آموزش دهندگان و مسائل مالی حوزه سواد آموزی

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور نشست تخصصی با موضوع استخدام آموزش دهندگان و مسائل مالی حوزه سواد آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تخصصی با موضوع استخدام آموزش دهندگان و مسائل مالی حوزه سواد آموزی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این نشست از اقدامات معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه سوادآموزی و توسعه مراکز یادگیری و یاددهی محلی تقدیر کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه سوادآموزی فعالیت های چشمگیر و ارزنده ای داشته است و مراکز یادگیری و یاددهی نیز با توجه به آموزش مهارت و حرفه آموزی که از کارکردهای اصلی این مراکز است یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود.

خدابنده تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار آموزش و پرورش استان مهارت آموزی است و مهارت آموزی از اولویت های اساسی آموزش و پرورش به شمار می آید مراکز یادگیری می توانند در جهت اشتغال زایی و استقلال اقتصادی زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار کمک بسیار زیادی کند.

در ادامه پرویز کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در این نشست گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در زمینه سوادآموزی همیشه جزء فعال ترین استان های کشور بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در حوزه مراکز یادگیری محلی نیز جزء استان های فعال، نمونه و پویای کشور می باشد که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

کوثری در ادامه درباره روند و چگونگی استخدام آموزش دهندگان قبل از سال 92 نیز اظهار کرد: تعداد پرونده های آموزش دهندگان مشمول در استان خراسان رضوی زیاد است و روند استخدام این آموزش دهندگان مشمول در حال طی مراحل قانونی خاص خود هستند.

در پایان مصطفی اسدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: روند بررسی پرونده های آموزش دهندگان مشمول در خراسان رضوی در حال انجام است و تاکنون یک هزار و 82 پرونده بررسی نهایی شده و برای حق التدریس شدن به امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش خراسان رضوی تحویل شده است.

وی افزود: حدود 200 پرونده از آموزش دهندگان مشمول نیز دارای نواقصی بوده اند که بعد از رفع نواقص طی روزهای آینده به امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش خراسان رضوی سپرده خواهد شد.

افزایش مراکز یادگیری در سطح استان، برگزاری دوره های توانمند سازی، توجه به حاشیه شهر مشهد مقدس و ایجاد مراکز متعدد یادگیری محلی در آن و توجه به سوادآموزی اتباع و کمیساریا از دیگر موارد مهمی بود که اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی به آن ها اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار