دو ساعت آموزش زبان ترکی در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش استان و تهیه محتوا دو ساعت آموزش زبان ترکی در برخی از مدارس اردبیل آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دو ساعت آموزش زبان ترکی در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش

احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نهاد عمومی است که بدون تکیه بر مردم به ویژه اولیای دانش‌آموزان و در یک فضای تعاملی نمی‌توان حرکت مثبت و سازنده‌ای را انجام داده و کار آموزشی و تربیتی را به سرانجام رساند.

او هدف از جلب مشارکت عمومی را تنها نیت مالی ندانست و خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم از افکار، اندیشه‌ها و ایده‌های اولیای دانش‌آموزان در بحث مشارکت خانه و مدرسه استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در مورد آموزش زبان ترکی براساس اصل قانون اساسی گفت: ما علاقمند به این امر هستیم تا اصل قانون اساسی اجرا و مطالبه به حق مردم استان برآورده شود، اما در این زمینه برخی موانع وجود دارد به طوری که تاکنون محتوای درسی برای زبان ترکی تدوین نشده که پژوهشکده آموزش و پرورش مستقر در استان آذربایجان شرقی قرار است در این زمینه به تهیه و تدوین محتوا اقدام کند.

ناصری افزود: در استان همجوار با صلاحدید شورای آموزش و پرورش در سه مدرسه دو ساعت برنامه آموزش زبان ترکی گنجانده شده که ما نیز در استان اردبیل سعی داریم این برنامه آموزشی را به شکل آزمایشی اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار