60 میلیون مترمکعب، سهم خراسان جنوبی از طرح انتقال آب از سواحل چابهار

بیرجند (پانا) _ با امضای تفاهمنامه بین معاون وزیر نیرو و استانداران استانهای شرقی کشور، سهم خراسان جنوبی در طرح انتقال آب از سواحل چابهار، 60 میلیون متر مکعب تعیین شد.

کد مطلب: ۹۵۳۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
60 میلیون مترمکعب، سهم خراسان جنوبی از طرح انتقال آب از سواحل چابهار

در نشست مشترک استانداران استان های شرق کشور با مدیرانوزارت نیرو که ظهر امروز در سالن همایش‌های شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد ، تفاهم نامه مشترک طرح انتقال آب از سواحل چابهار بین علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و قاسم تقی زاده خامسی معاون آب‌وآبفای وزارت نیرو به امضاء رسید.


بر اساس این تفاهمنامه این سه استان اجازه برداشت 1 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب را از سواحل چابهار دارند که میزان تخصیص آب استحصالی به سیستان و بلوچستان 228 میلیون مترمکعب، خراسان رضوی 110 میلیون مترمکعب و خراسان جنوبی 60 میلیون متر مکعب خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست با بیان اینکه بیش از 2 دهه است که مردم خراسان جنوبی با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و این مشکل در سال‌های اخیر این منطقه را با چالش مواجه کرده است اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور، زمینه همکاری و هم افزایی در سایر موضوعات توسعه ای استان خراسان جنوبی فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه نیاز آبی خراسان جنوبی در افق سال 1425، 217 میلیون مترمکعب است، گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته در خوش بینانه ترین شرایط حدود 59 میلیون مترمکعب آب موجودی استان خواهد بود و حدود 100 میلیون متر مکعب هم با اجرای سند سازگاری با شرایط کم آبی تامین می شود.

وی به مصرف بیش از 91 درصد منابع آبی این استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با اجرای «سند سازگاری با شرایط کم آبی» کشتهای گلخانه ای و سیستم های نوین آبیاری را در استان توسعه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار