سی‌ویکمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه برگزار شد

تهران (پانا) - سی‌و یکمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

کد مطلب: ۹۵۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سی‌ویکمین جلسه  از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه برگزار شد

به گزارش ایسنا، قاضی مسعودی مقام در ابتدای سی‌ و یکمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی، از متهم پرویز احمدی خواست که با حضور در جایگاه آخرین دفاعیات خود را مطرح کند.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم احمدی گفت: شما مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و ۱۰ فقره خیانت در امانت به مبلغ ۶ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان داشته‌اید، آخرین دفاعیات خود را بیان کنید.

متهم پرویز احمدی با حضور در جایگاه اظهار کرد: آقای وزیر آموزش و پرورش به نیت خدمت به معلمین بنده را احضار کردند و من به این نیت پذیرفتم. من در بانک رفاه هم که بودم خدمتم به دانشگاهیان و نشر و چاپ و... بود و در خود آموزش و پرورش هم در حال راه اندازی بانک مدرسه بودیم.

وی افزود: ۷ سال رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بودم. سوء تفاهمی پیش آمده که بانک رفاه را به بانک سرمایه وصل می‌کنند. من چند ماه بیشتر در این بانک نبودم و چطور می‌شود این مدت را بررسی کرد که چگونه عمل کردم.

این متهم با بیان اینکه من ۳ ماه هم سرپرست موقت بودم، گفت: رئیس هیات مدیره بودم، ولی به هیچ وجه در تصمیم گیری ها شرکت نمی‌کردم.

متهم احمدی اظهار کرد: اولین جلسه‌ای که در مورد مشتریان خاطی از جمله هدایتی و جهانبانی تشکیل شد، زمانی بود که من در هیات مدیره بودم و به آقای مدلل رسید و آقای بخشایش جلوی آن را گرفت.

وی افزود: من در ۲۴ مورد اقدام و از تخلفات جلوگیری کردم و دستور اخراج قندالی را دادم. همچنین اخراج ۴ مشاور را نیز خدمت نماینده دادستان داده‌ام. در مقابل ۲۲ مورد هم کارهای تحولی در بانک انجام دادم و به عنوان مثال معاونت‌ها را کلا حذف کردم.

این متهم ادامه داد: یکی از بدهکاران بانک شخصی به نام آقای نعیمایی است که ایشان از قدیم از مشتریان بانک بود. گفتند می‌خواهد با سبد گل به دیدنم بیاید اما من گفتم تا بدهی‌اش را پرداخت نکرده نیاید. اگر مشخص شود که یک مورد سوء نیت داشته‌ام بر آن اساس حکم دهید.

متهم احمدی خطاب به نماینده دادستان گفت: هدایت و کنترل ما بر اساس سیستم بوده است. پایش پیوسته شرایط مشتری، مصرف بانکی مطابق با دستورالعمل‌ها باید کامل هدایت شود. باید دید آیا سیستم اشکال داشته و عدم وجود سیستم باعث تخلفات شده که باید گفت بله.

در نهایت قاضی مسعودی مقام با نزدیک شدن به وقت اذان ظهر ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه آخرین دفاع یاسر ضیایی باقی مانده، جلسه بعدی بعد از ظهر روز شنبه - ۲۳ شهریور - ساعت ۱۳:۳۰ برگزار خواهد شد.

وی افزود: صبح شنبه نیز جلسه دادرسی به پرونده پتروشیمی تولیدی برگزار می‌شود.

قاضی مسعودی مقام در پایان گفت: صبح روز دوشنبه (۲۵ شهریور) نیز دادگاه رسیدگی به پرونده خانم نعمت زاده برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار