معاون حقوقی رئیس جمهور: دولت بدنبال جلب رضایت تمام مردم از اقوام و ادیان مختلف است

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای جلب رضایت همه مردم از اقوام و ادیان مختلف گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به جلب رضایت و حل مشکلات ادیان و اقوام مختلف دارد.

کد مطلب: ۹۵۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون حقوقی رئیس جمهور: دولت بدنبال جلب رضایت تمام مردم از اقوام و ادیان مختلف است

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور، لعیا جنیدی در دیدار با ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به اینکه اﯾﺮان از ﮐﺸﻮرﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻗﻮام و ادیان ﻣﺨﺘﻠفی با اتحاد در کنار یکدیگر زندگی می کنند، گفت: ایران تعلق به یک دین و قوم ندارد و در طی هزاران سال گذشته شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان مختلف بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این مطلب که همه مردم ایران با هر دیدگاهی به این خاک احساس تعلق خاطر دارند، خاطرنشان کرد: هر شرایطی که در طول تاریخ در کشور پیش آمده مردم تصمیم‌شان همین بوده و این تصمیم برای این است که در عمق وجدان مردم، مجموعه مرجعی این موضوع را نهادینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: این وجدان از فکر علما و پیشینیان آگاه باقی مانده و سرمایه کشور و ملت شده است.

جنیدی با اشاره به بردباری مردم در مقابل کاهش ارزش پول ملی عنوان کرد: مردم ایران معتقدند هر مشکلی که در درون کشور داریم باید از خطر بیرون دوری کنیم و به همین دلیل است که مردم در این شرایط که کشور از هر طرفی در مضیقه است، صبورانه و نجیبانه تحمل می کنند و علاوه بر این، بدنبال راه هایی برای بیرون رفتن از این مضیقه‌ها هستند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مصلحت گرایی عنوان کرد: وجود جناح و حزب‌های مختلف هیچ ایرادی ندارد و این موضوع در همه جای دنیا نیز وجود دارد ولی در نهایت مصلحت کل کشور باید مقدم بر همه مسائل باشد.

جنیدی با اشاره به پروژه‌های انجام شده در این شهرستان، مطرح کرد: دولت به دنبال رضایت تمام مردم کشور است ولی در این دوره توجه ویژه‌ای نسبت به مسائل و تامین رضایت صاحبان ادیان و اقوام مختلف معطوف داشت.

وی افزود: تلاش داریم مساله مرز رسمی شود تا مردم از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص معضل بیکاری گفت: طبق آمار، سال گذشته نرخ بیکاری سه درصد کاهش یافته است و امیدواریم این اتفاق مثبت با قدرت بیشتری در سال جاری نیز رخ دهد.

وی گفت: در حال حاضر، شاخص‌ها نشان می دهد که امسال در عمده حوزه‌ها بر خلاف سال گذشته، شاخص‌ها رو به مثبت شدن است.

جنیدی عنوان کرد: نرخ ارز تثبیت نسبی پیدا کرده و این امیدواری وجود دارد که رونق بیشتری در کشور و به ویژه در این استان اتفاق بیفتد.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه نیز دراین جلسه، مصلحت گرایی را مقدم بر حزب و جناح دانست و گفت: ملاک انتخاب مسئولان باید تخصص و توانایی باشد نه اینکه فرد متعلق به چه حزب، جناح و مذهبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار