در گفت و گو با پانا مطرح شد

سینماگر صربستانی: نوجوانان فرصتی در اختیارداشته باشند، با ایده‌‌های خلاق خود تصویرگر دنیای خود می شوند

تهران (پانا) - وکوویچ سینماگر صربستانی تولیدات سینمایی مشترک میان دو کشور را فرصتی می‌داند که نوجوانان و جوانان با استفاده از ابزارهای موجود و ایده‌‌های خلاقانه تصویرگر دغدغه‌های دنیای خود باشند.

کد مطلب: ۹۵۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سینماگر صربستانی: نوجوانان فرصتی در اختیارداشته باشند، با ایده‌‌های خلاق خود تصویرگر دنیای خود می شوند

میرولیوب وکوویچ (Miroljub VUCKOVIC) سینماگر صربستانی و مدیر سابق برنامه‌ریزی فستیوال فیلم بلگراد که مهمان سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان بود در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره نتایج حاصل از مذاکرات اصفهان و پنل تولید مشترک سینمایی گفت: فعلا تفاهم‌نامه‌ای میان ما و بنیاد سینمایی فارابی به امضا رسید که در صورت رفع مشکلات و موانع آغازگر مسیری خواهد بود که به تولید مشترک ختم خواهد شد.

این سینماگر که به عنوان مدرس در یکی از ورکشاپ‌های تولید مشترک حضور داشت درباره شرایط پروژه‌های مشترک ذکرشده در تفاهم‌نامه دوجانبه گفت: هر یک از طرفین 3 پروژه انتخاب و معرفی می‌کند که نهایتا از میان این 6 پروژه یکی از آنها به عنوان پروژه مشترک به تصویب می‌رسد و بودجه آن تامین و وارد مرحله تولید می‌شود.

مدیر برنامه ریزی فستیوال فیلم بلگراد نوجوانان ایرانی را بسیار مشتاق و علاقه‌مند توصیف کرد و گفت: هدف ما در مرکز سینمایی صربستان و بنیاد فارابی این است که فرصتی در اختیار نوجوانان و جوانان بگذاریم تا با ابزارهای موجود و ایده‌‌های خلاقانه تصویرگر دغدغه‌های دنیای خود باشند. با این همکاری پلی میان نیروهای جوان ایران و صربستان زده می‌شودتا با تشکیل تیم مشترک از هنرمندان دو کشور بتوانند رویای خود را در ورود به دنیای سینما تحقق بخشند.

وی درباره فستیوال فیلم بلگراد، که سالها به عنوان مدیر برنامه‌ریزی آن فعالیت کرده است گفت: بخش اصلی این جشنواره به فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان اختصاص دارد و ما میزبان سینماگرانی از ایران از جمله آقای عباس کیارستمی فیلمساز بزرگ ایرانی بودیم.

وکوویچ با اشاره به علاقه عمیق خود به سینمای کیارستی گفت: عکسی از کیارستمی را به دیوار خانه‌مان نصب کردم و هرروز با دیدن عکس به یاد این اسطوره سینما می‌افتم.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار