برگزاری جلسه هماهنگی سوگواره (احلی من العسل)درآموزش وپرورش ناحیه دو شهرری

شهرری (پانا) - جلسه هماهنگی ستاد برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری ،شورای معاونین وجمعی از صاحب نظران عرصه فرهنگی،آیینی در سالن جلسات اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۱۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  جلسه هماهنگی سوگواره (احلی من العسل)درآموزش وپرورش ناحیه دو شهرری

در این جلسه مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو شهر ری در سخنانی اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی و مبارزه با ظلم همیشه یکی از اهداف قیام عاشورا بوده و امروزه این فرهنگ ضرورتش نسبت به سایر زمان‌ها ملموس‌تر است.

علی یزدان پناه گفت: همایش «احلی من العسل» به منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن حسن(ع) به عنوان یکی از یاران نوجوان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا، برگزار می شود.

او اضافه نمود:همچون سنوات قبل هماهنگی لازم برای پخش زنده این مراسم با صدا و سیمای انجام خواهد گرفت تا از خودگذشتگی حضرت قاسم بن الحسن (ع) برای عموم مردم بویژه نوجوانان عزیز شناسانده شود و ارادت دانش آموزان نیز به اهل بیت (ع) نشان داده شود.

در ادامه معاون پرورشی وتربیت بدنی ناحیه دو شهر ری نیز در سخنانی بیان داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر اجرای همایش احلی من العسل تاکید ویژه‌ای دارند چراکه این همایش‌ها زمینه آگاهی و آشنایی دانش‌آموزان و نسل نوجوانان جامعه را با حماسه آفرینی شهدای کربلا و به ویژه سرور و سالار شهیدان کربلا فراهم می‌کند.

حجت عباسی افزود: این مراسم روز شنبه شانزدهم شهریور ۹8 همزمان با سایر مناطق در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار و جوانان دانش‌آموز نیز به نوحه‌سرایی خواهند پرداخت.

همه ساله در ششمین روز از ماه محرم و به مناسبت شهادت حضرت قاسم (ع) سوگواره «احلی من العسل» (شیرین ترازعسل) با حضور دانش آموزان جوان ونوجوان در قالب تجمع عزاداری برگزار میشود.

/خبرنگار:جواد تلطفی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار