با هدف پیشبرد راهبرد صیانت و پیشگیری انجام شد؛

برگزاری نمایشگاه آموزشی و توجیهی ضدجاسوسی توسط وزارت اطلاعات

تهران (پانا) -  وزارت اطلاعات در راستای انجام ماموریت‌ها و وظایف خود، از راهبردها و تاکتیک‌های مختلفی در مقاطع مختلف و نسبت به گروه‌های گوناگون بهره‌گیری می‌کند. در این چارچوب، یکی از رویکردها و راهبردهای مبنایی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین معاونت‌های این وزارتخانه، راهبرد صیانت و پیشگیری را در دستورکار خود قرار داده است.

کد مطلب: ۹۵۱۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه آموزشی و توجیهی ضدجاسوسی توسط وزارت اطلاعات

به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات به عنوان چشم و گوش نظام در کنار مقابله با تهدیدات امنیتی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، سیاست‌های مختلفی را درخصوص پیشگیری از وقوع تهدیدات اتخاذ و اقداماتی بسیاری را انجام می‌دهد که یکی از این اقدامات، برپایی نمایشگاه توجیهی و آموزشی برای مخاطبان و افرادی است که احتمال در معرض آسیب یا تهدیدات امنیتی قرار گرفتن آنها وجود دارد.

در واقع، وزارت اطلاعات در قالب نمایشگاه تخصصی ضدجاسوسی کوشیده است ضمن افشای روش‌های گوناگون و متعدد سازمان‌های مختلف اطلاعاتی کشورهای مختلف، مخاطبان را نسبت به تهدیدات اطلاعاتی هشیار و آنها نسبت به این تهدیدات واکسینه کند.

در این راستا یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که معاونت ضدجاسوسی در سال‌های اخیر در دستورکار خود قرار داده، ارتقای سواد امنیتی، مهارت‌افزایی جامعه به ویژه نخبگان و مدیران کشور است.

در نمایشگاه تخصصی ضدجاسوسی مباحثی همچون تکنیک‌های ارتباطی و رفتاری سازمان‌های جاسوسی در فرآیند فریب افراد، اقدامات نرم آمریکا در عرصه نفوذ فرهنگی، جاسوسی تلفنی، سواستفاده از هویت‌های جعلی، دام ویزا، روش‌های جذب نخبگان، اهداف و روش‌های نفوذ در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و موضوعات متنوع دیگری تبیین و به تصویر کشیده شده است.

«نمایشگاه آسیب‌شناسی فرهنگی جامعه ایران توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا» را می‌توان یکی از بخش‌های جالب توجه و قابل تامل این نمایشگاه توجیهی و آموزشی برشمرد که موجب شده مخاطبان از آن استقبال فراوانی داشته باشند.

در این بررسی که سند پنهان آن توسط ضدجاسوسی کشف شده است، سازمان اطلاعاتی آمریکا طی ابلاغ رسمی به افسران اطلاعاتی فعال در موضوع ایران توصیه کرده که ایرانیان مردمانی عاطفی و احساسی هستند بنابراین تلاش کنید در تعاملات خود، آنها را با دادن هدیه، تسهیلات، دعوت به یک رستوران و... مدیون کنید چراکه آنان در این شرایط تلاش خواهند کرد تا محبت شما را جبران کنند و در این فرآیند است که می‌توان یک ایرانی را از طریق ارتباط دوستانه با خود همراه و به تدریج تبدیل به خائن و جاسوس کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار