مدیرکل دفترتوسعه کارآفرینی وزارت کار: دانش‌آموزان با خلاقیت ،پرسشگری و توانمندسازی درطول زمان کارآفرین خواهندشد

اسلامشهر (پانا) - مراسم افتتاحیه اردوی باشگاه کارآفرینان نوجوان با شعار استفاده از ذهن خلاق در جهت ایده پردازی در اردوگاه شهید غلامی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سید الشهدا(ع) اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفترتوسعه کارآفرینی  وزارت کار: دانش‌آموزان  با خلاقیت ،پرسشگری و توانمندسازی درطول زمان کارآفرین خواهندشد

در این همایش رحیم سرهنگی ،مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهروری نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سخنانی اظهار داشت: هیچ کشوری در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی توسعه پیدا نکردند و قابلیتهای ایجاد ارزش جدید در راستای اقتصاد و کارآفرینی را داشتند.

او در ادامه افزود: حتی در حوزه‌های فرهنگی، فقرزدایی،فقر تا اعتیاد و محیط زیست هم اگر برنامه و ایده‌آوری نداشته باشیم، ضعیف هستیم.

سرهنگی تاکید کرد: ماحصل پیشرفت نکردن انسانها را در تغییر نکردن آنها باید دید و در کشورهای توسعه یافته آدم تربیت می‌کنند که اندیشه متفاوت از دیگران و ارائه محصول جدید و خدمات داشته باشند.

او خاطر نشان کرد: تمام نگرانی خانواده ها از آینده فرزندان است که جوانی به سن سی سالگی میرسد و بیکار است ،در حالی که فرد میتواند در شرایط اقتصادی جامعه با بالندگی آموزش مهارت های لازم ارزش افزوده ایجاد کرده تا در آینده نگرانی هم نداشته باشد.

او اذعان داشت: دنیای کنونی یادگیری مهارت به صورت حرفه ای از توانمندیهای هر فرد میداند و دنیای آینده هم توانمندی نرم ، تفکر خلاق و شبکه سازی مجهز نیاز دارد.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهروری نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خطاب به اولیای دانش آموزان گفت:فرزندان شما با رفتن به کلاس‌های متفاوت و یا اندیشه مهندس و دکتر شدن برتر نخواهند شد، آنها باید با استفاده از انرژی و استعداد خود و علاقه و انگیزه بال پرواز داشته باشند تا به موفقیت برسند.

سرهنگی به دانش‌آموزان حاضر در اردوی کار آفرینان توصیه کرد:با گذراندن یک دوره دو روزه کارآفرین نخواهید شد، بلکه با خلاقیت و پرسشگری و ایجاد توانمندی در خود در طول زمان کارآفرین خواهید شد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار