دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی منصوب شد

تهران (پانا) - باقر لاریجانی ، معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی محمدحسین آیتی را به عنوان دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی منصوب کرد.

کد مطلب: ۹۵۱۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی منصوب شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدحسین آیتی
عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

همانگونه که مستحضرید نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران مأموریت‌های مهمی را در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، تربیت و تدارک سرمایه انسانی متخصص در حوزه سلامت بر عهده دارد که این امر در اسناد بالادستی به کرات مورد اشاره و تأکید قرار گرفته است. در این میان تحول در نظام آموزش علوم پزشکی یکی از محورهای مهم این مأموریت‌‌هاست که در اسناد مهمی همچون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، بدین وسیله به عنوان دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی منصوب می‌شوید تا با همکاری تنگاتنگ کلیه اساتید، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین با هماهنگی کامل با حوزه معاونت آموزشی وزارت متبوع در جهت تحقق اهداف زیر بکوشید:

- تلاش در جهت توسعه منطقی دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی سلامت مبتنی بر سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت

- تلاش جهت تداوم و ارتقای نظام برآورد سرمایه انسانی موردنیاز حوزه سلامت از مجرای تعامل با دانشگاه‌ها، مناطق آمایشی و مراکز تحقیقاتی کشور

- تلاش در جهت گسترش رشته مقاطع علوم پزشکی بر اساس نیازهای کشور

- تلاش در جهت ایجاد بستر حضور بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت

- تلاش در جهت ارتقای استانداردهای آموزشی مراکز آموزشی و درمانی و استمرار اعتباربخشی این مراکز

- تلاش در جهت تامین نیازهای مناطق مختلف کشور در زمینه منابع انسانی نظام سلامت از مجرای اجرای قوانین مرتبط با بومی گزینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار