نخستین مرکز مشاوره دانش آموزان با نیاز ویژه در استان اصفهان افتتاح شد

اصفهان (پانا) - نخستین مرکز مشاوره دانش آموزان با نیاز ویژه با حضور جمعی از مسولین در محل اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۵۱۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مرکز مشاوره دانش آموزان با نیاز ویژه در استان اصفهان افتتاح شد

محسن الماسی رییس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان در حاشیه این مراسم به اهداف راه اندازی این مرکز اشاره داشته و افزود: این مرکز شامل بخش های کار و مشاوره، انجام تست های تخصصی، بازی درمانی، کاردرمانی و گفتاردرمانی است که در آینده بخش های تئاتر و موسیقی درمانی نیز به آن اضافه می‌شود.
الماسی با اشاره به آمار بیش از هشت هزار نفری دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: یکی از رسالت‌ها و برنامه‌های این اداره، سنجش و شناسایی دانش آموزان استثنایی است و بر همین اساس سالانه با انجام این معاینات پیش از دوره دبستان، دانش آموزان دارای نیاز ویژه و ضایعات خاص از دانش آموزان عادی شناسایی و برحسب شدت و نوع عارضه بطور جداگانه به مدارس استثنایی و عادی معرفی می‌شوند.
علیرضا سلطانی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: موضوع خانواده برای آموزش و پرورش موضوع مهم و محوری است و در اغلب برنامه ها سعی می‌شود که با برنامه ریزی های مناسب در راستای افزایش استحکام خانواده ها گام برداشت و از موضوعاتی که به آنها آسیب می زند جلوگیری نمود.
سلطانی افزود: در همین راستا یکی از کارهای که انجمن اولیا و مربیان انجام می‌دهند تاسیس و راه اندازی مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده ها است. وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان تعداد مراکز مشاوره و راهنمایی با احتساب این مرکز به ۲۴ باب افزایش یافته است.
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان ویژگی خاص این مرکز را ارائه خدمات خاص و کامل به دانش آموزان استثنایی و خانواده های آنها عنوان کرده و افزود: در این مرکز علاوه بر مسائل درمانی، مشاوره های دیگری در زمینه مسائل تحصیلی، خانوادگی، اختلالات روانی، بزهکاری اجتماعی و ... نیز توسط روانشناسان و مشاوران متخصص ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار