محمدجواد حق‌شناس: رویکرد شورا به آیین‌های مذهبی، عاشورایی و اربعین حمایت‌گرایانه است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت شورا رویکرد حمایت‌گرایانه به اربعین داشته است به طوری‌که ۵ میلیارد بودجه‌ای که به اربعین اختصاص داده شده بود به 10 میلیارد افزایش یافت و این نشان‌دهنده این رویکرد است.

کد مطلب: ۹۵۱۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
محمدجواد حق‌شناس: رویکرد شورا به آیین‌های مذهبی، عاشورایی و اربعین حمایت‌گرایانه است

محمد جواد حق‌شناس در یکصد و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به آغاز ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: در دوسال اخیر رویکرد شورای شهر، مدیریت شهری و شهرداری در جهت تکریم آیین‌های عاشورایی و اربعین حسینی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در راستای دادن آدرس غلط و پوشاندن اشتباهات گذشته شاهد ارائه اطلاعات و سیاه نمایی بوده‌ایم که شورای شهر و شهرداری رویکرد همراهانه نسبت به آیین عاشورایی و اربعین ندارد.

حق‌شناس با انتقاد از اطلاعات غلطی که در برخی خبرگزاری‌ها درج می‌شود، گفت: گزارش غلطی که در برخی خبرگزاری‌ها ارائه شده است موید این حرف است. در نمونه‌ای از این گزارش‌ها آمده است: « ارائه طرح زیست شبانه از سوی کسانی صورت گرفته که با مشارکت شهرداری در برگزاری مراسم‌های محرم، کمک به حسینه‌ها و تکایا و مشارکت در ساخت مساجد مخالفت زیادی داشتند. برخلاف آنچه اکنون به عنوان مزایای اقتصادی و ایجاد نشاط در طرح زیست شبانه مدنظر است، هدف اصلی افزایش ترویج سبک زندگی غربی و مخالف آیین‌ها و روش‌های اسلامی و ایرانی است. حال این مسائل را باید در کنار افزایش هزینه‌های بی‌مورد بودجه‌ای برای نیروی انتظامی و نهادهای قضایی، امنیتی و اطلاعاتی نیز قرار داد که برای برخورد با ناهنجاری‌ها در طول زیست شبانه هزینه‌های بسیاری بر دوش بودجه کشور قرار می‌دهد.»

حق شناس در ادامه افزود: من اعلام می‌کنم که شورا عملکرد حمایت‌گرایانه نسبت به اربعین داشته است. ما ۵ میلیارد بودجه‌ای که به اربعین اختصاص داده شده بود به 10 میلیارد افزایش داده‌ایم و این نشان دهنده این رویکرد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: کمیسیون فرهنگی در بحث سلامت سازی مراسم اربعین عملکرد قابل چشم‌گیری داشته است و هزینه‌های غیر مربوط و اشتباه که تاکنون شکل می‌گرفت و هیچ نسبتی با بودجه مصوب نداشت حذف کرده‌ایم. در دوره‌های قبل (چه در دوره آقای نجفی و چه در دوره آقای افشانی)سقف بودجه لحاظ شد و خود کمیسیون هم در وزارت کشور برای بررسی دقیق عملکرد مامور استخدام کرده بود.

وی افزود: افزایش بودجه‌ای که برای اولین بار شاهد آن بودیم با سرفصل بودجه شهرداری مطابقت داشت و افزایش لازم در این دوسال داشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار