امروز: دوشنبه 6 بهمن 1399 - 02:09 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

مددی تشریح‌ کرد: جزئیات فرم اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس

مددی تشریح‌ کرد: جزئیات فرم اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس

8/31/2019 6:12:00 PM
8/31/2019 6:12:00 PM
شنبه 9 شهریور 1398 - 18:12
مددی

تهران (پانا) - مشاور سرپرست وزیر آموزش‌وپرورش اظهار امیدواری کرد بخش‌های مهم سند تحول بنیادین در مدارس گفتمان سازی و این نگرش در مدارس تقویت شود تا بتوان فعالیت‌ها را با ادبیات سند در مدارس پیگیری کرد.

رضا مددی درباره اجرایی کردن سند تحول بنیادین درباره فرم ارائه‌شده به استان‌ها، مناطق و برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین توضیحاتی داد و گفت: در سال تحصیلی جاری مبنای تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سطح کشور سند تحول بنیادین خواهد بود و برنامه آموزش‌وپرورش در 27 فروردین به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد تا ادارات این برنامه‌ها را به مناطق بدهند و در نهایت در نیمه دوم مرداد بر اساس چارچوب اعلام‌شده فعالیت‌ها تحت عنوان انتظارات آماده شود.

او ادامه داد: این کار از طریق تشکیل چهار گروه تحت عنوان چهار میز هماهنگی برنامه در حال دنبال کردن است. این کارگروه در مناطق برای هر دوره تحصیلی سه ساله اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه تشکیل می‌شود.

مددی اضافه کرد: تاکنون تقریباً در تمام مناطق کشور این میزها در حال کار کردن هستند و در روزهای آینده خروجی این موضوع اعلام می‌شود.

مشاور سرپرست وزیر آموزش‌وپرورش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین درباره معرفی بسته‌ای که مناطق و استان‌ها دریافت می‌کنند، گفت: مجموعه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌های مختص دوره‌های تحصیلی در این بسته آورده شده است. محتوا و چارچوب بسته‌ها مجموعه‌ای منسجم است که فعالیت‌ها را مشخص می‌کند و در بخش پیش‌گفتار این مجموعه به بیان فلسفه این کار و چگونگی تدوین کار اشاره‌ شده است.

مددی افزود: مقدمه و فرم، فهرست فعالیت‌های سال 99_98 را متناسب با دوره‌های تحصیلی شامل می‌شود که بر اساس این فهرست ساحت‌های شش‌گانه تربیت مبنای تدوین برنامه‌ها و گفتمان‌سازی مدارس است.

او به اهداف هر دوره تحصیلی در ستون دیگر فهرست‌ها اشاره کرد که در دوره ابتدایی اول 14 هدف، دوره دوم ابتدایی 18 هدف و دوره‌های اول و دوم متوسطه 19 هدف‌ از طریق شورای عالی آموزش‌وپرورش مشخص‌شده‌اند.

مشاور سرپرست وزیر آموزش‌وپرورش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین ستون سوم را فعالیت‌هایی دانست که به مدارس ارائه می‌شود و متناسب با اهداف تحصیلی و ساخت‌هایش است. او ادامه داد: امسال تلاش شد فعالیت‌های مدارس با دوره‌های تحصیلی مطابقت داشته باشند. این موضوع در شورای مدرسه به بحث گذاشته می‌شود و ممکن است اهدافی از سوی مدیران اضافه شود.

مددی اشاره کرد: برای تدوین برنامه‌های مدرسه از سوی مدیر بر اساس این چارچوب فعالیت‌ها تنظیم می‌شود و با دریافت این فرم تصویر کلی فعالیت‌ها مطابق با اهداف و ساحت‌ها دریافت خواهد شد.

او درباره شناسنامه برنامه‌هایی که به مدارس از طریق منطقه در قالب بسته ارسال می‌شود، گفت: فرم دریافت‌شده از بخش‌های مختلف تشکیل و هدف‌های عملیاتی در این فرم دیده‌شده است که یکی از 23 هدف عملیاتی سند تحول بنیادین است و همه برنامه‌ها در راستای تحقق آن برنامه عملیاتی می‌شود.

مشاور سرپرست وزیر آموزش‌وپرورش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین به شماره و متن راهکار اشاره کرد و افزود: ذیل هدف‌های عملیاتی در سند تحول بنیادین راهکارها ذکرشده‌اند که شورای عالی انقلاب فرهنگی آنان را تصویب کرده است و در این فرم راهکار مرتبط باهدف دیده می‌شود.

مددی به 131 راهکار سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: همه راهکارها مربوط به مدارس نمی‌شود و بین ستاد، استان، منطقه و مدارس تقسیم می‌شود. 50 راهکار به دوره متوسطه و 40 راهکار به دوره ابتدایی مربوط می‌شود که مدیران بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

او افزود: در ذیل راهکارها عنوان برنامه آمده است. بر اساس فصل هشت سند تحول آموزش‌وپرورش، اجرای راهکارها و برنامه‌هایی باید تهیه و به تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش می‌رسید که این بند بر همین موضوع را تأکید می‌کند.

مددی گفت: برای اجرای 131 راهکار سند تحول بنیادین بیش از چند صد برنامه تصویب‌شده که باید در سال‌های مختلف اجرا شود لذا اکنون می‌دانیم چه بخشی از برنامه در طول برنامه ششم توسعه باید انجام شود.

مشاور سرپرست وزیر آموزش‌وپرورش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین اضافه کرد: در ادامه فرم، بعد از ذکر برنامه‌ها، زیرنظام‌هایی آمده است. در سند تحول بنیادین نظام تربیت رسمی عمومی در شش زیرنظام دسته‌بندی می‌شود و 131 راهکار نیز مربوط به این زیرنظام‌هاست.

او ادامه داد: تحول در آموزش‌وپرورش از طریق این شش زیرنظام صورت می‌گیرد که یکی از مباحث کلیدی آموزش‌وپرورش است لذا برای این زیر نظام‌ها الگوهای نظری تهیه و برنامه‌های آن مصوب شده است.

مددی در ادامه صحبت‌های خود توضیحاتی درباره بندهای دیگر این فرم داد و گفت: سطح نفوذ یا اجرا در این فرم ستاد، استان و منطقه را داراست و باید دید کدام بخش متولی کدام برنامه است.

او افزود: بند هشت این فرم، جدول فعالیت‌های مربوط به تحقق برنامه است که کارشناسان ما برای تحقق این برنامه‌ها این نوع فعالیت‌ها را تشخیص دادند در واقع این بخش از جدول از سوی واحدهای کارشناسی آموزش‌وپرورش تکمیل و به مدیران پیشنهاد می‌شود. همچنین فعالیت‌های الزامی و اقتضایی در این فرم دیده‌شده است که برای اجرای برنامه‌ها متناسب با اقتضائات بوم و همکاری بخش‌ها فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.

مشاور سرپرست وزیر آموزش‌وپرورش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین به بند ساحت‌ها و اهداف اشاره کرد و افزود: در این بند ارتباط فعالیت‌ها با برنامه درسی و ساحت‌ها ذکرشده است که مهم‌ترین بخش این فرم در این بند است لذا باید فعالیت‌های جدول هشت را متناسب با ساحت‌ها شناسایی کنیم.

مددی به یک نکته کلیدی هم اشاره کرد و آن را این‌طور بیان کرد که امسال هدف‌های دوره‌های تحصیلی مبنای تدوین برنامه‌ها در مدارس است. هر فعالیت مکمل مدرسه باید با برنامه درسی و هفتگی دانش آموزان انطباق لازم را داشته باشد.

او ادامه داد: در بند پایانی هم نحوه ارزشیابی کیفی و کمی گفته‌ شده است. امیدوارم با این فرم بخش‌های مهم سند در مدارس گفتمان‌سازی و این نگرش در مدارس تقویت شود تا بتوانیم فعالیت‌ها را با ادبیات سند در مدارس پیگیری کنیم.

مریم احمدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشاور وزیر رضا مددی مدارس
اخبار مرتبط
  • روایت مشاور وزیر آموزش‌وپرورش از چگونگی تدوین بسته راهنمای عمل مدرسه برای اجرای سند تحول

  • بزرگترین ثروت و سرمایه یک جامعه، نیروی انسانی آن جامعه است

  • مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: نسبت 12 به 1 دانش‌آموز به معلم در خراسان جنوبی

  • رضا مددی: اگر مدارس از برنامه درسی فاصله بگیرند راه انحرافی را پیموده‌اند

  • مددی: سند تحول بنیادین هویت تربیتی آموزش و پرورش است

  • برنامه‌های اجرایی سند تحول بنیادین دهه اول شهریور به مدارس ابلاغ می‌شود

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • طرح «هر دانش‌آموز یک تبلت، هرتبلت یک کلاس، یک مدرسه» در استان‌ها اجرایی شود

  • کاپیتان تیم ملی ایران درگذشت

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی پنجم بهمن

  • افزایش فوتی‌های کرونا در شبانه‌روز گذشته

  • استقلال به سایپا باخت اما هنوز شانس قهرمانی دارد

  • حضور دانش‌آموزان و هنر‌آموزان در مدارس منطقه 13

  • یارانه‌ سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

  • بهار 1400 با حضور زنان و مردان در ورزشگاه رویایی می‌شود

  • ویژه دانش‌آموزان؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی ششم بهمن

  • سامانه بارشی جدید روز پنج‌شنبه به کشور وارد می‌شود؛ بارش برف در اغلب مناطق کشور

  • حضور اختیاری دانش‌‌آموزان در مدارس

  • محدودیت تردد برای تعطیلات نوروز اعمال می‌شود؟

  • پیکر ابراهیم اثباتی به خاک سپرده شد

  • تقدیم اجرای افتتاحیه «راحله» به سیامک شایقی فقید

  • افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است

  • مرتضی نبوی: مشکل در تبدیل سیاست‌ها به قانون است

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز ‌‌یکشنبه 5 بهمن 99

  • مامور قلابی بازارتهران دستگیر شد

  • رشد درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری

  • مفاخر هنرهای تجسمی فجر در دوره سیزدهم جشنواره معرفی شدند

  • فروش نیم میلیون جلد کتاب در نمایشگاه مجازی

  • روایتی از حماسه مردم آمل در «یک شب، یک شهر»

  • ادای احترام دبیر کل سازمان ملل متحد به تاب‌آوری دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌هایی که تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند

  • ظریف:آغوش ما برای همسایگان باز است

  • هیأت وزیران خواستار تغییر رویه و رویکرد رسانه ملی نسبت به دولت شد

  • شورای صنفی نمایش تعطیل شد!

  • داوری مرحله دوم آثار راه یافته به مرحله دوم داوری جشنواره تجسمی فجر آغاز شد

  • نمونه‌هایی از غلبه قدرت شبکه بر شبکه قدرت به روایت آشنا

  • تخصیص ۴۰ درصد ظرفیت مرکز اخوان به غرب استان تهران جهت جمع آوری معتادان متجاهر

  • بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران تحقق پذیر است

  • آغاز پخش سریال پو آرو از شبکه چهار سیما

  • پیشنهاد جواد محقق در پویش «کتابخوانی ملی» مطالعه سفرنامه و زندگی‌نامه

  • «پاییر بی تکرار» دانیال شهرتی منتشر شد

  • لزوم پیش‌بینی طرح جامع بازسازی منازل آسیب‌دیده از حوادث

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم