رهاسازی بخشی از حق‌آبه زیست‌محیطی تالاب هامون

زاهدان (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از رها سازی بخشی از حق‌آبه زیست محیطی تالاب هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک خبر داد و گفت: به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون‌های گرد و غبار تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی اقدام صورت پذیرفته است.

کد مطلب: ۹۵۰۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رهاسازی بخشی از حق‌آبه زیست‌محیطی تالاب هامون

وحید پورمردان اظهار کرد: به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون‌های گرد و غبار تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه نیمه یک(موضوع تغییر طعم آب) بخشی از حق آبه زیست محیطی تالاب هامون رها سازی شد.

او افزود: هرچند که به نظر می‌رسد میزان حق آبه در نظر گرفته شده برای تالاب هامون نسبت به کانون‌های گرد و غبار که طی چندین سال خشکسالی و فشار بر تالاب ایجاد شده بسیار کم است، اما امسال هدف اول ما از رها سازی حق آبه، رساندن آب به کانون‌های گرد و غبار و احیای پوشش گیاهی این مناطق است و امیداوریم که با احیای پوشش گیاهی کانون‌های گرد و غبار از غلظت طوفان‌ها در منطقه سیستان کاسته شود و مردم این خطه از استان، از نعمت هوای پاک بهره‌مند شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان گفت: طی برنامه ریز‌های انجام شده و هماهنگی با امور آب منطقه سیستان مابقی این حق آبه صرفاً با هدف کنترل کانون‌های گرد و غبار رهاسازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار