در گفت‌وگو با پانا

مصطفی هاشمی: بسکتبال ایران در بهترین وضع سال‌های اخیر قرار دارد

تهران (پانا) – مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران وضعیت آمادگی این تیم را در آستانه آغاز جام جهانی 2019 مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد با این میزان آمادگی تیم ملی بتواند راهی مرحله دوم جام جهانی شود.

کد مطلب: ۹۵۰۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی هاشمی: بسکتبال ایران در بهترین وضع سال‌های اخیر قرار دارد

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار نخست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل پورتوریکو در جام جهانی 2019 که تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد، گفت: اولین بازی در جام جهانی خیلی سخت است به خصوص اینکه حریف قدرتمندی به نام پورتوریکو پیش روی بازیکنان ماست اما من فکر می‌کنم بسکتبال ایران امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و در بهترین وضع سال‌های اخیرش قرار دارد. بچه‌ها طی این مدت، بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشتند و توانستند در چهار تورنمنت اروپایی و آسیایی بازی کنند و از نظر تکنیکی، تاکتیکی و آمادگی جسمانی به بالاترین حد برسند.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط همه ما خیلی امیدواریم که در رقابت‌های جام جهانی 2019 تیم ملی بسکتبال ایران بهترین نتیجه را بگیرد، که البته کار خیلی سختی است. اما این تیم یکی از بهترین‌های آسیاست و کمتر تیمی در آسیا وجود دارد که نفراتی مثل حدادی، صمد نیکخواه، یخچالی، جمشیدی و ... را در ترکیب خود داشته باشند. این بازیکنان برای حضور در این رقابت‌ها شرایط ایده‌آلی دارند و با این آمادگی می‌توانیم به دور دوم جام جهانی برسیم.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در ارزیابی از هم‌گروه‌های ایران در مرحله مقدماتی گفت: هر چند دو تیم پورتوریکو و تونس از تیم‌های خوب و قدرتمند قاره‌هایشان محسوب می‌شوند اما من فکر می‌کنم ما توانایی این را داریم که به عنوان تیم دوم بعد از اسپانیا از گروه خودمان صعود کنیم، در مجموع احتمال پیروزی ایران مقابل پورتوریکو و تونس بیشتر است.

وی ادامه داد: به نظرم بازی‌های تدارکاتی به تیم ما خیلی کمک کرد. ما از تیم‌های سطح ضعیف شروع کردیم، سپس با تیم‌های سطح متوسط بازی کردیم و در پایان با تیم‌های قدرتمندی چون یونان دیدار داشتیم. این روند در موفقیت تیم کمک خیلی خوبی کرد و بازیکنان را به باور پیروزی رساند.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که بازی با تونس سخت‌تر است یا پورتوریکو اظهار کرد: تونس را قبلاً برده‌ایم و تنها یک بازیکن آن‌ها سطح بالایی دارد که در برابر تیم ما که حدادی را دارد جای نگرانی وجود ندارد. مقابل تیم پورتوریکو هم به دلیل قدرت بیشترمان زیر سبد و در اختیار داشتن بازیکنان خوب در پست‌های متعدد که هم در دفاع و هم در حمله خوب عمل می‌کنند، شانس بیشتری برای پیروزی داریم. هر دو تیم سطح بالایی دارند و ما با کمی تلاش مقابل تیم پورتوریکو به راحتی می‌توانیم در جایگاه دوم گروه 3 قرار بگیریم و بعد از اسپانیا به دور دوم صعود کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار