۵۷۴ واحد صنعتی شیمیایی، سلولزی و نساجی در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه(پانا)- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۷۴ واحد این استان در حوزه صنایع شیمیایی، سلولزی و نساجی فعالیت می‌کند که با این آمار جایگاه استان در این حوزه رتبه ۱۳ کشوری است.

کد مطلب: ۹۵۰۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۵۷۴ واحد صنعتی شیمیایی، سلولزی و نساجی در آذربایجان‌غربی فعال است

محمد دهقان افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر در واحدهای صنایع شیمیایی، سلولزی و نساجی آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به آمار جداگانه هر بخش بیان کرد: ۱۳۰ واحد از این تعداد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال در حوزه صنایع شیمیایی فعال بوده و برای ۲ هزار و ۸۹۹ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی ادامه داد: ۱۶۵ واحد تولیدی نیز با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال در حوزه تولیدات سلولزی فعال بوده و برای ۲ هزار و ۴۳۳ نفر اشتغال‌زایی فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: ۲۳۴ واحد با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۱ میلیارد ریال در بخش صنایع لاستیک و پلاستیک در آذربایجان‌غربی فعال بوده که برای سه هزار و ۱۹۸ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ۲۱۹ طرح نیز در بخش صنایع لاستیک و پلاستیکی آذربایجان‌غربی در دست اجراست.

دهقان گفت: ۴۵ واحد نساجی با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی فعال بوده و برای یک‌هزار و ۵۷۹ نفر اشتغال فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ۳۲ واحد نساجی نیز با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۱۲۰ نفر در آذربایجان‌غربی در دست اجراست.

وی ادامه داد: بررسی و احصای مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی از عمده برنامه‌های این سازمان است و در این راستا برای رفع موانع و مشکلات موجود و همچنین به منظور تحقق بخشیدن به شعار سال شبانه روز تلاش می‌کنیم.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

۲ هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد که یکهزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار