فعالان صنعت چاپ کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه (پانا) - نوزدهمین جشنواره ملی چاپ کرمانشاه با حضور مسئولان ارشد و فعالان عرصه صنعت چاپ روز چهارشنبه در تالار وحدت کرمانشاه برگزار و از پیشکسوتان این عرصه، چاپخانه داران برگزیده و شرکت های چاپ نمونه تجلیل شد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالان صنعت چاپ کرمانشاه تجلیل شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این جشنواره صنعت مکتوب را زیربنایی ترین تحول در تاریخ دانست و افزود: تحول در زندگی بشر زمانی رخ داد که توانست بنویسد و زندگی را مکتوب کند.

بهرام فاضلی، دوران پست مدرن را دوران شکسته شدن تمام تعاریف دانست که ظرف مدت کوتاهی تغییرات سریعی در زندگی رخ می دهد.

شبکه های اجتماعی و مجازی هیچ وقت جایگزین مکتوبات نمی شود

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاید برای انتقال خبر و کار رسانه ای از مکتوبات سریع تر باشند ولی هیچ وقت به سواد ما نمی افزایند و جای علم و دانسته های مکتوب شده را نمی گیرند.

وی با اشاره به افزایش تیراژ کتاب و روزنامه در کشورهای توسعه یافته بیان داشت: تحلیلگران و سیاست گذارن تغییر را مبتی بر ساختار فرهنگی هر جامعه می داند که از فرایند تعلیم می آید و که خود تعلیم از نوشته های چاپی و مکتوبات حاصل می شود بنابراین امکان ندارد شبکه های دیجیتالی و مجازی جایگزین نوشته های چاپی شوند بنابراین باید با هم افزایی و تلاش سعی بر به روز شدن و استفاده از فن آوری برای چاپ بهتر کنیم.

فاضلی در ادامه از راه اندازی کمیته ای برای کاهش مالیات صنعت چاپ استان خبر داد و گفت: درآمد و رونق چاپ در کرمانشاه پایین است ولی برای گرفتن مالیات اولین استان است و تلاش می کنیم این موضوع را اصلاح کنیم.

او در ادامه از توقع تخفیف برای خرید کتاب و روزنامه بین جامعه انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه خرید کتاب و روزنامه در سبد خرید خانوار کمترین جایگاه را دارد و اگر بخواهیم به منظور حمایت از صنعت چاپ، نویسندگان و انتشارات و غیره تبلیغات و نمایشگاهی برگزار کنیم جلوتر از هم از ما در مورد تخفیف حرف می زنند ولی از تخفیف مواد مضر همچون پفک، چیپس و تنقلات هیچ حرفی نمی زنند.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته کرمانشاه جزء با اخلاق ترین استان ها بود ولی هیچ کس حرفی نزد ولی تا یک اتفاقی در استان می افتد همه موبایل بدست برای سیاه نمایی و خود زنی فرهنگی اقدام می کنند در حالی این اتفاق در استان های دیگر ۱۰ برابر بدتر افتاد ولی رسانه ای نمی شود و از فعالان جامعه انتقاد کرد چرا فرهنگ استان را نمایان نمی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بر فرهنگ ضعیف کار در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی به سیب زمینی کار همدانی و اصفهانی زمین می دهیم و خودمان کار نمی کنیم، مسئولان چه کاری باید انجام بدهند.

فاضلی در ادامه با اشاره به فعالان عرصه چاپ استان گفت: برای رونق تولید و کسب و کار چاپ ابتدا باید خودمان تکانی بخوریم و فن آوری نو، هنر نو و ایده تازه داشته باشیم بعد اگر مشکلی بود برای حل آنها از مسئولان انتظار حمایت داشته باشیم.

در پایان این مراسم از محسن فرجی، غلامرضا رزقی، نوروزعلی عزیزی، شمس، فرود خسروی و محمدحسین شفیعی فعالان صنعت چاپ استان تجلیل شد.

هم اکنون در استان کرمانشاه ۴۶ چاپخانه فعال است و بیش از ۱۵۰ واحد مرتبط با این صنعت نیز فعالیت می کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار