دومین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ هرمزگان برگزار می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: دومین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان هرمزگان در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی، عنوان کرد: صنعت چاپ از جمله مهمترین زیرساختارهای فرهنگی محسوب می شود و تحول در این صنعت موجب ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی و آثار هنری می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 40 واحد چاپخانه در استان هرمزگان فعال است، افزود: حذف مالیات و ایجاد صندوق حمایتی از چاپخانه داران به طور جدی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: چاپخانه داران باید با ابتکار و نوآوری و با فعالیت های شاخص و استفاده از تکنولوژی روز در راستای پیشرفت صنعت چاپ در استان هرمزگان گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرشدی با بیان اینکه صنعت چاپ می‌تواند معرف و مروج ارزش‌های فرهنگی باشد، تصریح کرد: صنعت چاپ نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می کند و لازم است تا فعالان این عرصه نسبت به ترویج ارزش های فرهنگی و اسلامی نیز توجه لازم را داشته باشند.

وی هدف از برگزاری همایش تجلیل و تکریم اهالی چاپ استان هرمزگان را شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان و رفع نارسایی ها و کمبودهای این صنعت عنوان کرد و افزود: این همایش با حضور مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان ماه سال جاری برگزار می شود و در این همایش از 40 نفر از فعالان عرصه چاپ استان تجلیل به عمل می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین پیشکسوتان صنعت چاپ هرمزگان مورد تقدیر قرار می گیرند و در این همایش نکوداشت زنده یاد "خالد برادری" یکی از پیشکسوتان صنعت چاپ استان نیز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار