کاهش ۳ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی اعلام کرد که در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران پیش‌بینی شده است و دما در شمال کشور ۳ تا ۸ درجه‌ کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۳ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز پنج‌شنبه (۷شهریورماه) در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای جمعه و شنبه (۸ و ۹ شهریورماه) به همراه نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل، بارش در گیلان، اردبیل، دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان و گیلان و در شمال غرب تقویت می‌شود.

در شرق سواحل و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق پیش بینی سده است و دوشنبه (۱۱ شهریور) بارش خفیف در این مناطق ادامه خواهد داشت.

روز سه‌شنبه (۱۲شهریور ماه) فقط در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. امروز و فردا (۷ و ۸ شهریورماه) سواحل شرقی و شنبه (۹ شهریورماه) سواحل غربی دریای خزر مواج خواهد بود و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۰ و ۱۱شهریورماه) در نیمه غربی سواحل ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد و در شرق سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید در نوار شرقی به‌ویژه در منطقه زابل و شرق کرمان افزایش می‌یابد و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه زابل دور از انتظار نیست و در دوشنبه (۱۱شهریورماه) در خوزستان و شمال خلیج فارس نیز وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار