هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هادر مشهد مقدس

الهیار ترکمن:‌ آموزش و پرورش باید در تدوین برنامه هفتم توسعه سرعت عمل بیشتری داشته باشد

مشهد(پانا) -هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۰۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
الهیار ترکمن:‌ آموزش و پرورش باید در تدوین برنامه هفتم توسعه سرعت عمل بیشتری داشته باشد

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در این نشست گفت: یکی از حوزه‌هایی که در سطح کلان آموزش و پرورش مطرح است حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است که واقعا حوزه‌ای کاربر و خطیر است و هرگونه سستی در آن، باعث جاماندن آموزش و پرورش از امور تحولی کشور خواهد شد و چابکی، سرعت عمل و دقت در این حوزه می‌تواند آموزش و پرورش را همگام با برنامه‌ها، اقدامات و کارهای دولت به جلو پیش برد.

وی افزود: ما به ثبات مدیریت در این حوزه نیاز داریم و هنگامی که چارت سازمانی و طول مدت زمان مدیریت این حوزه را در آموزش و پرورش کشورهای گوناگون بررسی می‌کنیم یک ثبات مدیریتی طولانی را مشاهده می‌کنیم که قطعا این ثبات مدیریتی در بهبود نتایج و توفیقات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

الهیار ترکمن تصریح کرد: مسائلی که آموزش و پرورش در سطح ملی پیشروی خود دارد ضرورت سیاست‌گذاری در برنامه‌ریزی آموزشی را مطرح می کند. در همین راستا کارهای راهبردی و اولیه برنامه هفتم توسعه و مطالعات آینده‌نگرانه در دستور کار قرار گرفته است و تجربه اجرایی در تدوین شش برنامه توسعه نشان می‌دهد آموزش و پرورش باید در این خصصوص سرعت عمل بیشتری داشته باشد و همزمان و همگام با برنامه‌های تحولی سایر نهادها و با یک نگاه جدید به مقوله برنامه‌ریزی آموزشی گام بردارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ارتباط و تعامل معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش کشور با نمایندگان محترم مجلس در جهت افزایش ثبات مدیریت در آموزش و پرورش و نیز ارتقای کمی بودجه سال 99 می‌تواند بسیار مثبت و حائز اهمیت باشد.

وی با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال 99 اظهار کرد: تدوین لایحه بودجه سال 99 آغاز شده و جلسات ستاد بودجه در وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است. قانون بودجه سال 99 تغییرات ماهیتی فراوانی دارد و در این بین تخصیص منابع کارا و اصلاح ساختار بودجه در اولویت قرار گرفته است.

الهیار ترکمن در ادامه رتبه‌بندی معلمان و اجرایی شدن سند تحول بنیادین در مرحله منطقه‌ای و مدرسه‌ای را از جمله اقداماتی دانست و گفت که این کارها در حال انجام است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: گفتمان توسعه، حرکت آموزش و پرورش بر مدار توسعه و ضرورت استفاده از تفکر سیستمی از اصلی‌ترین و مهمترین برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش است و این مهم بدون ایجاد گفتمان توسعه شکل نمی‌گیرد و تا زمانی که به گفتمان توسعه نرسیم هر کاری محکوم به شکست است و نتیجه نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات آموزش و پرورش مدت زیادی است که باقی مانده است، گفت: برخی از مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت ثبات پیدا کرده است و برای رفع این مشکل حتما باید به فرآیندها ورود پیدا کنیم و با تحلیل‌های گوناگون و برنامه‌ریزی صحیح و تصمیم‌سازی‌های اصولی مشکلات را رفع سازیم. ذکر این نکته مهم است که تا تحلیل نداشته باشیم و آن تحلیل‌ها مبنای تصمیم‌گیری نباشد قطعا توفیقی حاصل نخواهد شد.

الهیار ترکمن در پایان نبود نظام برنامه‌ریزی را یکی از مشکلات آموزش و پرورش دانست که در همین راستا مرکز برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش در حال ارتقا و توسعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار