اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی می شود

اصفهان (پانا) -هفتمین کنفرانس تخصصی کودک در سالن همایش های کتابخانه مرکزی در حالی برگزار شد که معصومه ابتکار، مشاور و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مهمان ویژه این برنامه بود.

کد مطلب: ۹۵۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی می شود

وی در این کنفرانس با اشاره به صحبتی که با مدیر یونیسف داشته است، گفت: سی امین سالگرد یونیسف نزدیک است و اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی خواهد شد.
وی با بیان رسیدگی معاونت امور زنان و خانواده به مشکلات کودکان، افزود: یکی از مهمترین این مباحث لایحه حقوق کودکان و نوجوانان بود که نزدیک به ۱۰سال راکد و بی‌تغییر مانده بود و با درخواست اولویت دولت این لایحه به صحن علنی مجلس بازگشت، مصوب شد و اشکالات این لایحه بسیار مهم که از ابعاد مختلف به حقوق کودک اشاره دارد در آن برطرف شد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده آمادگی دولت برای اجرای این قوانین برای کودکان را اعلام‌کرد و گفت: مرجعیت این کار به عهده وزارت دادگستری خواهد بود، اما دولت همکار و همراه آن ها در اجرای این قوانین خواهد بود.
ابتکار با اشاره به لایحه کودک همسری اظهار داشت: دختر زیر ۱۳سال از نظر وزارت بهداشت کودک محسوب و ازدواج در این سن مانع از بلوغ کافی دختران می‌شود.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این لایحه در معاونت تدوین شده، اسفند سال گذشته برای دولت ارسال شده است و در کمیسیون لوایح دولت روند خود را طی خواهد کرد و هرچه زودتر این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد .
ابتکار اصلاح سن کیفری کودکان را موضوع دیگری دانست که در حال حاضر در دست تصمیم‌گیری‌های لازم است و گفت: تلاش ما بر این است که در حوزه خانواده، زنان و کودکان قوانین روزآمد داشته باشیم و بتوانیم مشکلات موجود را با همکاری دستگاه‌های مختلف و به پشتوانه تعلیمات دینی مرتفع کنیم و این فرهنگ را در جامعه بسط بدهیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در مجامعی که برای کودکان تصمیم گیری انجام می‌شود، خود آن ها وجود ندارند و این مسئله مهمی است که کودکان را به رسمیت بشناسیم و موضوع حقوق کودک را در سطوح شهری و کشوری مورد توجه قرار دهیم.
وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، دستگاه های اصلی در ایجاد زمینه مناسب برای رشد کودکان، بازی و ایجاد نشاط در تربیت و رشد آن‌ها هستند و مسئولیت اصلی را به عهده دارند، اما در کنار آنها شهرداری‌ها و دستگاه های فعال در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و به خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد، نقش محوری در این زمینه دارند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسئله خانواده و توجه به ضرورت انسجام بیشتر درون خانواده و آسیب‌هایی که خانواده ایرانی با آن‌ها مواجه است، یکی دیگر از دغدغه‌های دولت دوازدهم بوده که بر اساس مطالعات جامعه شناختی و خانواده در کشور انجام شده است. وی افزود: مطالعات ما نشان می‌‌دهد که آسیب اختلال ارتباطی یکی از مواردی است که خانواده ایرانی با آن مواجه است و لازم است تا به طور جدی به این مهم پرداخته شود.
ابتکار گفت: از سال گذشته توانسته‌ایم با همکاری وزارت آموزش و پرورش حدود ۳۲۰۰ مدرسه حامی و مروج گفت‌وگو بین نسلی، به عنوان مسئله مهم جامعه امروز کشور را حمایت کنیم، همچنین انجمن اولیا و مربیان به طور خاص در خصوص مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو با ما همکاری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار