نشست کارگروه ساماندهی حمل و نقل دانش آموزی استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-در آستانه سال تحصیلی جدید، نشست کارگروه ساماندهی حمل و نقل دانش آموزی ( کارگروه ماده 18 ) در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد .

کد مطلب: ۹۵۰۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه ساماندهی حمل و نقل دانش آموزی استان کردستان برگزار شد

این نشست با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان ، رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل ، مدیر سازمان دانش آموزی استان، نمایندگان دستگاه ها و ادارات عضو کارگروه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست ضمن تشکر از همکاری و همراهی اعضای کارگروه گفت: در استفاده از سرویس های حمل و نقل ، امنیت جسمی و سلامت دانش آموزان و ایمنی خودروها از نظر فنی مهم ترین اولویت و دغدغه مسئولین و دست اندرکاران امر است .

وی با بیان اینکه در بکارگیری سرویس های حمل و نقل دانش آموزی ، سامانه سپند مبنا و ملاک عمل است ، افزود : با توجه به استفاده بخش قابل توجهی از دانش آموزان از سرویس های حمل و نقل، تسهیل در فرآیند انجام کار و ایجاد رضایت مندی در خانواده ها و دانش آموزان در اولویت امر قرار دارد .

نظام مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات کارگروه در سال گذشته ارائه کرد و ضمن تشریح اهمیت سازماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی، نظارت بر نحوه فعالیت و ارائه خدمات آن را از مهم ترین وظایف کارگروه دانست .

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 540 مدرسه استان دارای سرویس حمل و نقل بودند، اظهار داشت : در مجموع بیش از 41 هزار دانش آموز دوره های تحصیلی از سرویس های حمل و نقل شامل تاکسی، ون، مینی بوس ، اتوبوس و ... استفاده کرده اند .

مرادی در ادامه به طرح مسائل و مشکلات پیش روی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی پرداخت و از اعضای کارگروه خواست در این خصوص ارائه نظر نمایند .

هم چنین مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج نیز در این نشست به نمایندگی از سایر مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان به طرح نظرات، پیشنهادات و مسائل و مشکلات مربوط به سرویس های حمل و نقل پرداختند.

گفتنی است در این نشست در خصوص برنامه ریزی و ساماندهی حمل و نقل دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید،تامین امنیت معبر های مدارس در خیابانها و جاده ها ،بررسی افزایش نرخ جدید سرویس های ایاب و ذهاب مدارس نسبت به سال گذشته و بررسی روند تهیه و ارائه آرم سرویس جدید دانش آموزی و هم چنین مسائل مرتبط با آن با حضور نمایندگان استانداری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی و پلیس راهور بحث و تبادل نظر شد .

نظارت مستمر بر خدمات سرویس های حمل و نقل دانش آموزی ، اخذ معاینه فنی خودروها و بررسی مرتب و دوره ای معاینات فنی، برگزاری جلسات توجیهی برای رانندگان، دانش آموزان و والدین آنان ، رعایت همه ضوابط و مقررات ابلاغی در استفاده از سرویس های حمل و نقل دانش آموزی، نصب علائم، خط کشی معابر و ایجاد سرعت گیر در جلو مدارس ، نصب چراغ گردان در سرویس ها، تعیین مراقب سرویس توسط شرکت ها و پیمانکاران(اتوبوس، مینی بوس، ون) و تشکیل جلسات کارگروه به صورت مستمر از مهم ترین مصوبات و تصمیمات این نشست بود .

شایان ذکر است در این نشست اعلام شد ملاک و مبنای عمل نحوه استفاده از سرویس های حمل و نقل دانش آموزی « سامانه سپند» و نامه ابلاغی وزارت کشور است و مقرر شد از طریق مدارس برای ثبت نام در سامانه مذکور به اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی لازم صورت گیرد .

گفتنی است بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش نظارت بر سرویس حمل نقل دانش آموزی بر عهده سازمان دانش آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار