میرزاده: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای باید آچار به دست باشند 

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ورودی و خروجی دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد که مهارت داشته باشند.

کد مطلب: ۹۵۰۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
میرزاده: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای باید آچار به دست باشند 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، میرحمایت میرزاده در «آیین رونمایی از برنامه های درسی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای» گفت: فراکسیون آموزش را تشکیل دادیم تا بگوییم مهارت مهم تر از مدرک است، خیلی ها مدرک دارند اما مهارت ندارند.

وی افزود: زمان آن رسیده که دانشگاهی برند باشد تا دانشجوهایش سرگردان نباشند و بتوانند مشکل خود و جامعه را حل کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید آچار به دست باشند و مهارت بلد باشند زمینه در مجلس فراهم است تا مهارت را جدی بگیریم.

میرزاده گفت: اگر قرار باشد ورودی های این دانشگاه به روش تست و آزمون وارد شوند به مهارت اعتقاد نداریم. نمی توان به طریق تست برای دانشگاهی که مبنای آن مهارت است دانشجو گرفت لذا در ورود باید مهارت ها را اندازه گیری کنیم تا خروجی های کارافرین داشته باشیم‌.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوی نیز در این مراسم گفت: علارغم تمام دستاوردهای اموزش عالی، مشکلی که در کشور داریم این است که هرم تخصصی مان جابجا شده و این موضوع تبعات جبران ناپذیری را خواهد داشت.

وی افزود: بحث آموزش های مهارت محور نیز برای ما اهمیت دارد در این دانشگاه این موضوع یک مهارت پایه است. ما در وزارت علوم آمادگی را داریم که بتوانیم در زمینه کمک کنیم تا این هدف تحقق یابد و آموزش ها بهینه و به سازی شوند.

خاکی صدیق به تجهیزات کارگاه ها اشاره کرد و گفت: در این نسایل نیاز به یک بازسازی داریم امیدوارم با در اختیار گذاشتن بودجه ها این موضوع را به سازی کنیم تا جهشی در بحث مهارت ها در آموزش عالی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار