در گفت‌‌وگو با پانا:

رئیس اتاق اصناف تهران: اصناف برای عرضه ارزان‌تر لوازم‌التحریر تولید داخلی در نمایشگاه مهر تلاش می‌کنند

نوده‌فراهانی: نمایشگاه مهر در ۳ نقطه از شهر تهران از ۲۰ تا ۳۰ شهریور برگزار خواهد شد

تهران (پانا) – رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری نمایشگاه مهر با هدف عرضه لوازم‌التحریر، کیف، کفش و البسه مدارس خبرمی‌دهد و می‌گوید این نمایشگاه در تهران در سه نقطه نمایشگاهی و با حضور تولیدکنندگان این کالاها برگزار خواهد شد و در تلاش است تا لوازم‌التحریری که با نرخ ارز آزاد تهیه شده‌‌اند با هماهنگی با وزارت صنعت با نرخ مناسبتری به دست مصرف‌کننده برسد.

کد مطلب: ۹۴۹۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتاق اصناف تهران: اصناف برای عرضه ارزان‌تر لوازم‌التحریر تولید داخلی  در نمایشگاه مهر تلاش می‌کنند

قاسم نوده‌فراهانی،‌ رئیس اتاق اصناف تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: «دفتر، نوشت‌افزار و البسه مورد نیاز دانش‌آموزان در نمایشگاه مهر عرضه خواهد شد. همچنین با هماهنگی میان اتاق اصناف ایران، ستادهای تنظیم بازار استان‌ها و با تشخیص کارگروه‌ها این نمایشگاه در سراسر کشور نیز برگزار خواهد شد.»

نوده‌فراهانی با اشاره به فصل خرید لوازم‌التحریر، کیف و کفش مدارس گفت:‌ «به منظور کنترل بازار لوازم‌التحریر ستاد تنظیم بازار تصویب کرده است نمایشگاه مهربرگزار شود. اتاق‌های اصناف نیز از تولیدکنندگان دعوت کرده‌اند تا در این نمایشگاه‌ها، کالاهای مورد نیاز دانشجویان و دانش‌آموزان را با نرخ‌های مصوب عرضه کنند.»

برگزاری نمایشگاه مهر تهران در سه نقطه از شهر

او افزود: «واحدهای عرضه‌کننده لوازم‌التحریر، کیف و کفش و البسه مدارس نیز فروش‌های فوق‌العاده خواهند داشت. این نمایشگاه مهر از 20 تا 30 شهریور و در سه نقطه از شهر تهران بزگرار خواهد شد.»

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه مکان‌های برگزاری نمایشگاه مهر پس از تعیین نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت:‌ «به دلیل مشکلاتی که در سال جاری برای قیمت و تامین کاغذ وجود داشت تولیدات با نرخ‌ و هزینه‌تمام‌شده بالاتری انجام شده است به همین دلیل درخواست شده است از یارانه ارز 4200 تومانی برای این تولیدات استفاده شود.»

60 درصد بازار لوازم‌التحریر با تولیدات داخلی تامین می‌شود

او با بیان اینکه حدود 60 درصد از نیاز بازار لوازم خانگی را تولیدکنندگان داخلی تامین می‌‌کنند، گفت:‌ «بخش دیگر بازار از طریق واردات رسمی یا قاچاق تامین می‌شود. کالاهایی که در این دسته قرار دارند ممکن است فانتزی یا با قیمت بالاتری در بازار عرضه شوند که مداخله‌ای در آن نداریم.»

جلسه دولتی‌ها با اصناف برای تنظیم بازار در ماه محرم

وی درباره تنظیم بازار ماه‌ محرم نیز گفت:‌ «امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای به منظور راهکارهای کنترلی برای تنظیم بازار ماه محرم برگزار خواهد شد. در این جلسه نمایندگانی از اتاق‌های اصناف، وزارت جهادکشاورزی و بازرگانی دولتی حضور دارند تا بازار بتواند با توجه به افزایش تقاضای بیشتر در این ماه آرامش لازم را داشته باشد.»

نوده‌فراهانی عنوان کرد: «تصمیم‌های اتخاذ‌شده در این جلسه از طریق اصناف به اتحادیه‌های مرتبط ابلاغ خواهد شد.»

او با بیان اینکه با توجه به فعالیت هیات‌ها در این ماه نیاز بیشتری به قند، شکر،‌مرغ، گوشت، روغن و برنج وجود دارد، گفت:‌ «کمبودی در بازار وجود ندارد. اما به منظور تامین کالاها با نرخ‌های مناسب‌تر تلاش می‌شود تا از محل ذخیره‌سازی این اقلام با نرخ‌های پایین‌تری در اختیار آنها قرار گیرد.»

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: «برای تعادل‌بخشی به بازار در این ماه پرتقاضا، برنامه‌ریزی‌هایی لازم است که با همکاری ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت و اتاق‌های اصناف اجرایی خواهد شد.»

نوده‌فراهانی درباره هماهنگی میان دولت و اصناف برای تنظیم بازار خاطرنشان کرد:‌ «همکاری خوبی میان اصناف و دولت وجود دارد. هرگاه لازم باشد در جلساتی تلاش می‌شود تا هر کس به سهم خود اقدامی انجام دهد.»

او با بیان اینکه نصب برچسب روی کالاها ضروی است، گفت: «اصناف مکلف هستند که به خریدار فاکتور ارایه دهند و در خرده‌فروشی‌ها نیز اگر مشتری تقاضای آن را داشته باشد، حتما باید ارایه شود.»

گرانی گوشت قرمز به دلیل ورود حجاج به کشور و افزایش تقاضای محرم است

رئیس اتاق اصناف تاکید کرد:‌ «هیچ کمبودی در هیچ کالایی در بازار وجود ندارد. البته ممکن است برخی از کالاها نوسان داشته باشند یا نوسان‌های قیمتی شدید باشند. به طور مثال قیمت گوشت به دلیل ورود حجاج و تقاضای محرم افزایش یافته است که باید با تدابیری به تعادل برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار