نخستین جشنواره سازه های ماکارانی در ناحیه2 بهارستان برگزار شد

خبرگزاری پانا:هنرجویان هنرستان موفقیان در اقدامی ابتکاری، در اولین دوره جشنواره سازه های ماکارانی دانش آموزی، توانایی های خود را به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۹۴۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، در نخستین جشنواره سازه های ساخته شده از جنس ماکارانی که به همت هنرستان خیّرساز جواد موفقیان در این آموزشگاه برگزار شد، 3 اثر دانش آموزی مورد تقدیر قرار گرفت.
در این جشنواره که با حضور رئیس گروه فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و با همراهی رئیس و دیگر مسئولین آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان برگزار شد، پس از داوری و ارزیابی 12 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، از طراحان 3 اثر برتر، با لوح یادبود و هدایایی تقدیر شد.
iهامون صباغی رئیس گروه فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ضمن تقدیر از دانش آموزان طراح سازه ها، از اقدام جالب مدیریت این هنرستان در اجرای این جشنواره تشکر نمود.وی همچنین در مصاحبه با خبرنگار پانا هدف از برگزاری این گونه مسابقات را به نمایش قرار دادن ابتکار دانش آموزان و دانشجویا دانست و گفت:سازه هایی ماکارانی نه تنها در بین دانش آموزان بلکه در بین دانشجو ها نیز از استقبال چشم گیری برخوردار است.

وی ادامه داد در اشل های بسیار دقیق تر دانشجو ها و دانش آموزان می توانند در محاسبات این سازه ها نیز ورود پیدا کنند و با محاسبات دقیق تر میزان استحکام سازه را محک بزنند گفتنی است که در مراحل بالاتر و پیشرفته تر سازه ها که معمولا در دانشگاه ها به اجرا در می آیدبا محاسبات نرم افزاری ابتدا اشیا مورد نظر را شبیه سازی میکنند و بعد که پاسخ مناسبی از نرم افزار دریافت کردند طرح سازه را پیاده میکنندو دقیقا همان جوابی را که نرم افزار به آن ها داده بود را دریافت می کنند.

وی افزود طرح سازه هایی ماکارانی بر دو نوع است یکی بحث استحکام و بار گذاری و دیگری بحث بخش ظاهری که شامل ظرافت و زیبایی هست استو خوب در این منطقه به دلیل این که این گونه مسابقات برای اولین بار به اجرا در آمد بخش ظاهری بسیار خوب ارزیابی شد ولی بنده امیدوارم که دانش آموزان به بخش استحکام نیز دست پیدا کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار پانا در خصوص این که شما برای تشویق و ترغیب دانش آموزان چه کاری خواهید کرد گفت:همین که دانش آموزان نتیجه کار خود را میبینند به نظر بنده خود نوعب تشویق به حساب می آید ولی به هر حال ما مسئولین نیز باید برای تشویق دانش آموزان کار هایی را انجام دهیم به طور مثال در برخی از این مسابقات هزینه هایی صورت میگیرد که باید از سمت مسئولین پرداخت شود تا دانش آموز با اشتیلق بیشتری کار را انجام دهد.

وی همچنین در سخنان پایانی خود گفت:این مسابقات برای توسعه اشتغال فنی و حرفه ای و کار و دانش است و ما نیز سعی بر این داریم تا دانش آموزان اول را جذب این گونه رشته ها کنیم.

و همچنین ادمه داد امیدوارم که پس از مرحله طراحی و توجه به زیبایی سازه ها در جشنواره های بعدی بتوان آثار تولید شده را به مرحله بارگذاری رساند و آزمایش نمود.
گفتنی است در حاشیه این برنامه، مدیر هنرستان فنی و حرفه ای جواد موفقیان از اجرای گسترده تر این جشنواره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در سال تحصیلی آینده خبر داد.
ودر آخر باید گفت که در این جشنواره 12 اثر ساخته شده با ماکارانی به شکل های پل، برج های مخابراتی و سازه های هنری توسط هنرجویان رشته معماری به نمایش درآمده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار