علیرضا کمرئی: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مهم‌ترین اصل در وصول به اهداف سند تحول بنیادین است

بیرجند(پانا) - معاون آموزش متوسطه‌ وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مهم ترین اصل در وصول به اهداف سند تحول بنیادین است از این رو باید همه اقدامات ما در ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری باید با کیفیت باشد تا از هدر رفت منابع انسانی جلو گیری شود.

کد مطلب: ۹۴۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کمرئی:  کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مهم‌ترین اصل در وصول به اهداف سند تحول بنیادین است

علیرضا کمرئی در جمع مدیران دبیرستان‌های شهرستان بیرجند اظهار کرد: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مهم‌ترین اصل در وصول به اهداف سند تحول بنیادین است از این رو باید همه اقدامات ما در ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری باید با کیفیت باشد تا از هدر رفت منابع انسانی جلو گیری شود.

او، کیفیت بخشی را فرایندی معنا دار و پر محتوا دانست و ادامه داد: کیفیت خدمات آموزشی، بیانگر فرآیندی است که طی آن افراد مهارت‌ها، دانش و گرایش‌های مناسب را جهت ایفای نقش خاص خود می‌آموزند. کیفیت در آموزش به عنوان یک مفهوم چند بعدی مطرح است که تمامی وظایف و فعالیت‌های آموزشی، یادگیری، تحقیق و خدمات اجتماعی را در برمی گیرد.

معاون آموزش متوسطه‌ وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که ملاک کیفیت تنها ارتقای شاخص هایی چون معدل و قبولی کنکورنیست، تصریح کرد: پرورش دانش آموزان محقق را می توان یکی از اهداف اساسی و زیربنایی سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش دانست. از این رو تشویق دانش آموزان به تحقیق، خلاقیت و اختراع می تواند نسلی مفید را به جامعه تحویل دهد.

کمرئی، با اشاره به لزوم اجرای دقیق هدایت تحصیلی در مدارس اضافه کرد: مشاورین باید با نگاه ویژه به هدایت تحصیلی، دانش آموزان را در مسیر صحیح راهنمایی کنند چرا که هدف هدایت تحصیلی شناساندن استعداد های بالقوه به دانش آموزان در کنار معرفی حرف و مشاغل با توجه به استعدادهای ایشان است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، از مدیران مدارس به عنوان نگهبانان خط مشی توسعه مدارس یاد کرد و ابراز داشت: در خراسان جنوبی علاوه بر توجه به سایر رشته ها باید به منظور پوشش تحصیلی متوازن به توسعه رشته ریاضی نیز توجه ویژه ای شود.

او، اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین را مهم ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد: تغییر نگاه و رویکرد افراد به آموزش های مهارتی بیان کننده ی جاری و ساری شدن گفتمان سند تحول بنیادین در شریان های جامعه است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: عدم برقراری توازن بین افزایش جمعیت دانش آموزی و فضاها مهم ترین مشکل آموزش و پرورش استان در بحث فضای آموزشی است.

وی با اشاره به 5 برابر شدن جمعیت دانش آموزی مرکز استان یاد آور شد: این در حالی است که با توجه به افزایش جمعیت در شهرک های اقماری و سایت های مسکن مهر توسعه فضاهای آموزشی از سرعت لازم برخوردار نبوده و فضاهای موجود نیز به دلیل قدمت در ساخت نیازمند مرمت، بازسازی و بهسازی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار