رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: تعهدی به کسی برای رییس شدن نداده‌ام

شیراز(پانا) _عبدالرزاق موسوی هدف از کاندید شدن در انتخابات شورای شهر را ارتقاء جایگاه شهر شیراز با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی آن و همچنین دستیابی به برخی از اهداف شورای شهر بیان کرد.

کد مطلب: ۹۴۹۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: تعهدی به کسی برای رییس شدن نداده‌ام

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به انتخاب خویش با 11 رأی به‌عنوان رئیس شورای شهر تصریح کرد: من طبق اصول و چارچوبی که به آن معتقد هستم عمل می‌کنم و برده کسی نیستم؛ هیچ فردی هم جرأت نمی‌کند از من درخواستی خلاف قانون داشته باشد .

موسوی با اشاره به اینکه تا یک ماه و نیم پیش قصدی برای ریاست شورا نداشته است، ادامه داد: برای کاندیدا شدن با بیش از 30 نفر از افرادی که اصلاح‌طلب یا غیر اصلاح‌طلب بودند، صحبت و مشورت کردم که اکثراً هم موافق بودند، اما اینکه برای انتخاب شدن به‌عنوان رئیس شورا به کسی تعهد یا قولی داده باشم، صحت ندارد .

وی افزود: نامه فرمانداری در پاسخ به درخواست آقای دستغیب برای معارفه تذروی فاقد تاریخ بود ، معارفه عضو علی‌البدل نیز باید در یک جلسه رسمی با حضور فرماندار یا معاون وی انجام بشود.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر در پایبندی به قانون و تلاش برای منافع عمومی باید پیشرو باشد، گفت: ما اعضای شورا وکلا و امانت‌داران مردم هستیم، باید منافع مردم را بر منافع خودمان ترجیح بدهیم؛ ما باید تلاش کنیم تا در تصمیم‌گیری‌ها، نظارت بر معاملات و قراردادهای شهرداری مصلحت عمومی لحاظ شود .

رییس شورا شهر شیراز از افتتاح مرکز پژوهش‌های شورا برای استفاده از نظرات نخبگان برای برنامه‌ریزی و حل مشکلات شهر، همچنین افزایش سطح فنی لایحه ها خبر داد و افزود: یکی از تکالیف شورا بر شهرداری، تهیه طرح ساماندهی نیروی انسانی در این سازمان بود که به زودی این طرح به صحن شورا ارائه خواهد شد .

موسوی از انسجامی که در جهت تلاش برای منافع عمومی خواهد بود خبرداد.

عبدالرزاق موسوی درباره نحوه تعامل با منتقدان گفت: یکی از وظایف روابط عمومی شورا ارائه گزارش عملکرد به مردم و دریافت انتقادات است. شورا آمادگی پاسخگویی به انتقادات در جهت منافع شهر و شهروندان را خواهد داشت و پیش از این نیز توضیحات لازم در پاسخ به انتقادات گروه مطالعات شهری فاطر به‌عنوان یکی از منتقدان شورا ارائه شده است .

رئیس شورای شهر شیراز درباره پیگیری شورا در موضوع مهدی حاجتی و زمان معرفی فرد جایگزین وی بیان کرد: به صورت فردی و جمعی از سوی شورای شهر شیراز پیگیری‌های لازم در چارچوب قانون در حال انجام است.

او ادامه داد: افراد تا زمانی که عضو شورا نشدند تمام امورشان برعهده فرمانداری است. شورا در خصوص عضو جایگزین حاجتی طبق نظر فرمانداری در راستای قانون عمل خواهد کرد، با اعلام نظر فرمانداری روند معارفه فرد جایگزین مهدی حاجتی انجام خواهد شد .

سخنگوی شهر شیراز گفت: آقای موسوی یک فرد سخت‌کوش و دارای زیست جهادی هستند. ما نگران جایگاه وی در شورای عالی استان‌ها بودیم که در این جهت یک تقسیم کار بین رئیس و نائب‌رئیس خواهد شد تا به ایفای مسؤولیت وی نیز لطمه‌ای وارد نشود .

خبرنگار: فهیمه رعیت‌پیشه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار