سفیر چین در ایران: تبریز نقش مهمی در مبادلات فرهنگی ایران دارد

تبریز (پانا) - سفیر چین در ایران گفت: تبریز همواره نقش شایسته‌ای در مبادلات فرهنگی ایران دارد.

کد مطلب: ۹۴۹۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سفیر چین در ایران: تبریز نقش مهمی در مبادلات فرهنگی ایران دارد

چانگ هوآ در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز گفت: آذربایجان شرقی اولین استانی است که بعد از حضورم در ایران و با توصیه دکتر ظریف مبنی بر سفر به مناطق مختلف این کشور، به آن سفر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تبریز یکی از شهرهای مهم در تاریخ مبادلات شرق و غرب در جاده ابریشم است، افزود: تبریز، امروز هم یک شهر مهم است و همواره نقش شایسته‌ای در مبادلات فرهنگی ایران دارد.

سفیر چین با قدردانی از حمایت مسئولان آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاران چینی فعال در استان اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگران شرکت‌های چینی مستقر در این استان، ایرانی هستند و من نیز در بازدید از چند شرکت تأکید کردم که ما باید در توسعه اقتصادی و اشتغال این منطقه نقش داشته باشیم.

چانگ هوآ با بیان اینکه کشورش همواره مخالف اقدامات یکجانبه‌گرایانه و زیاده‌خواهانه آمریکا بوده است، افزود: مسئولان ایران و چین تلاش می‌کنند تا اقدامات آمریکا تأثیر منفی بر همکاری‌های دو کشور نداشته باشد و سفر آتی دکتر ظریف به چین نیز در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح احیای جاده ابریشم، خواستار نقش‌آفرینی تبریز در این زمینه شد و گفت: تبادلات بین استان‌های ایران و چین از اهمیت زیادی برخوردار است و من شرکت‌های چینی را به حضور در تبریز و فعالیت در این استان تشویق خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار