موفقیت صدا و سیمای فارس و کسب ۵۴ عنوان برتر جشنواره‌ای

شیراز (پانا) - مدیرکل صدا و سیمای فارس، ضمن تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از دریافت ۵ تندیس هُدهُد زرین و ۵۴ عنوان برتر در بیست‌ودومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما در بجنورد خبر داد و افزود: از این ۵۴ عنوان ۲۲ مورد مقام نخست و ۳۲ مورد رتبه دوم بوده است.

کد مطلب: ۹۴۹۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت صدا و سیمای فارس و کسب ۵۴ عنوان برتر جشنواره‌ای

سید تقی سهرابی ادامه داد: موفقیت در این جشنواره نشان از توجه این مرکز به نیازهای مردم است اما برای رسیدن به توجه ۱۰۰ درصدی به نیازهای مردم همراهی و همکاری همه رسانه‌ها نیاز است.
جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما امسال با حضور بیش از ۷۰۰ نفر ازهنرمندان و برنامه سازان سیما و سینما، تاتر و رادیو، پژوهشگران و فعالان فضای مجازی و هنرمندان عرصه موسیقی به میزبانی استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
مدیرکل صدا و سیمای فارس، گفت: یکی از دغدغه‌ها تولید سریالی با محوریت حضرت احمدابن موسی، شاهچراغ (ع ) است که تفاهم‌نامه‌ای با تولیت این آستان منعقد شد که همچنان بعد از سه سال تلاش و با توجه به محدودیت‌های مالی در مرکز و بدون سرمایه‌گذار در حال ساخت است.
او افزود: مستند باستانی نبرد "اِدسا" که در جشنواره حائز مقام شد و در زمینه نبرد ایران و روم در زمان ساسانی است در هفته‌های اخیر رونمایی خواهد شد و با این موفقیت ساخت مستند حضرت احمدابن موسی (ع) در دستور کار مرکز است.
او در زمینه تغییر در استفاده از کارگردانان خارجی در زمینه ساخت سریال خورشید‌ سه‌گانه گفت: رویکرد ما استفاده از ظرفیت‌های هنری و کارگردانی داخلی است که پژوهش این سریال
او از رونمایی از پژوهش‌های انجام شده در زمینه این سریال در مهرماه خبر داد و افزود: پژوهش این سریال با سرپرستی استاد حسنلی و دانشگاههای معتبر انجام شده و ۱۴ کتاب از آن استخراج شده‌است.
سریال خورشیدهای سه‌گانه توجه به زندگی و تاثیر شاعران بزرگ سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی است که اکنون بحث مالی آن موجب توقف این پروژه شده است و با ارزش ریالی امروز حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه برای ساخت این سریال ۹۰ قسمتی نیاز است.

او ادامه داد: مرکز فارس از مراکز مهم است که از زمان احداث به عنوان شبکه ملی راه‌اندازی شد و این مرکز جایگاه ملی شدن دارد و توجه مدیران ارشد به این مرکز زمینه‌ساز توسعه فنی است.
ه گفته‌ی سهرابی مرکز فارس، اولین مرکز اجرا کننده طرح سندروم رادیویی است که از ابتدای استان تا انتها این طرح با فرکانس ۶۴۴ در دسترس است و به دلیل همپوشانی فرستنده‌ها نقاط کور رادیویی را نیز پیدا کرده و پوشش می‌دهد.
سهرابی افزود: فرستنده پرقدرتی را در خرمن‌کوه برای پوشش مخاطبین در مرودشت و فسا و استهبان مستقر شده‌است.
سهرابی با اشاره به وجود ۲۷۰۰ فرستنده در سراسر استان فارس گفت : افزایش کیفیت تصویر و اچ‌دی شدن آن در دستور کار است که افزایش ارتقای کیفیت این تعداد فرستنده نیز یکی از مهمترین بخش کار است.
مدیرکل صدا و سیمای فارس از بهره‌برداری ۱۶۰ پروژه قابل افتتاح در هفته دولت خبر داد و افزود: ۸۰ پروژه از این تعداد مربوط به شبکه دیجیتال است که با هدف تحقق عدالت رسانه‌ای در استان اجرا می‌شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار