آتش سوزی جنگل های ارسباران به طور کامل مهار شد

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی از مهار کامل آتش سوزی در جنگل های ارسباران خبر داد و گفت: با عنایت خدا و همکاری و مساعدت ارگان های نظامی و دستگاه های مسئول خوشبختانه آتش به طور کامل مهار شده است.

کد مطلب: ۹۴۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آتش سوزی جنگل های ارسباران به طور کامل مهار شد

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی نیست، عنوان کرد: نیروهای عملیاتی به رغم وسعت آتش سوزی توانستند با همدلی و اتحاد این آتش را مهار کنند.

وی اظهار کرد: بزرگ ترین تدبیر ما در این آتش سوزی حضور و همدلی تمامی ارگان ها بوده است چرا که اگر این عزم عمومی نبود آتش سوزی مهار نمی شد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در به کارگیری تجهیزات پشتیبانی هوایی، برخی ناهماهنگی ها وجود داشت ولی این تجهیزات الان در منطقه هستند و طی چند پرواز از محل هایی که احتمال داده می شد در اثر وزش باد آتش سوزی شروع شود آبپاشی صورت گرفت.

پورمحمدی گفت: از حضور و پوشش تمامی رسانه ها نیز تشکر و قدردانی میکنم.

وی ادامه داد: از حضور دکتر نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز تشکر می کنم که از اولین ساعات پیگیر این موضوع هستند و از دیروز نیز در منطقه حضور داشته و به صورت عملیاتی موضوع را پیگیری میکردند و هیچ گونه کم کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

آتش‌سوزی در چند نقطه از جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین از چند روز پیش آغاز شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی و امدادی به طور کامل مهار شد.

جنگل‌های ارسباران نیز با 164 هزار هکتار وسعت در شمالی ترین نقطه استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان بشمار می‌آید.

بر این اساس، جنگل‌های ارسباران، صرف نظر از جاذبه‌های شکارگاهی، اقتصادی، اجتماعی‌ و فرهنگی به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم‌اندازهای بکر و وسیع، گنجینه منحصر به فردی از منابع محیط زیستی را در جغرافیای شمال‌غربی کشور ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار